1. september 2012

Efterårs-nederdel

September betragtes som en sensommermåned - men jeg har taget forskud på efteråret med denne efterårsnederdel i chokoladebrun hør og orange/gul-retrostof og orange detaljer. Skønne og varme efterårsfarver forenet i denne fine nederdel.

Denne nederdel er et forsøg med at sy nederdele på en helt ny måde. Den er syet i to lag af to stykker stof, hvor hvert stykke er både ydre og fór - syet sammen i sidesømmen og foldet ind til nederdel ligesom man gør ved en faconklippet ribtalje som jeg har i de fleste af mine nederdele.

Denne nederdel har fået en bred elastiktalje og buede lommer. Nederdelen er i to lag hør og afsluttet med kantbånd. Jeg har syet den så alle overlockede sømme er skjulte så den i princippet er vendbar. Selvom den er i dobbelt stof, så er det en let og enkel nederdel.

Jeg skal lige have eksperimenteret mere med denne måde at sy nederdele på, men har også andre idéer til nederdele jeg skal have afprøvet snarest.

16 kommentarer:

  1. Hvor er den super fin, fede farver! Er det bare mig eller bliver frk turkis mere og mere orange;-) Frk turkis, nu med et pift af orange!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt observeret Line - orange er en skøn farve! Men elsker stadig turkis ;-)

      Slet
  2. Hvor er den fin:-) Super her til sensommeren og efteråret, jeg tror også den vil være god i babyfløjl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte - ja, jeg vil også forsøge mig med babyfløjl :-)

      Slet
  3. Møg fed..!! Elsker farve kombien

    SvarSlet
  4. Den er super fed! Sjovt vi begge lige er kommet i gang med nederdelene :-) Gad godt se nederdelen på indersiden, for det lyder smart, det du har gjort! Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede at tage nogle billeder af den indvendig, men de blev ikke så gode. Jeg regner imidlertid med at lave en DIY - forhåbentlig snart :-)

      Slet
  5. Wow den er bare alt for fed den nederdel....

    SvarSlet
  6. Den er så fin - skøn farvekombination :)

    SvarSlet
  7. Tak for jeres søde kommentarer - jeg har haft nederdelen på i dag og den er skøn :-)

    SvarSlet
  8. super fed :) Mon der kommer en DIY? :D

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...