11. august 2012

To gange A-hals body

Ja, der bliver stadig syet flere bodyer til Alfred og nu har jeg afprøvet et andet mønster fra et gammelt Ottobre blad - det er en smallere model og med "amerikansk halslukning" (som du kan se min vejledning til her)
Denne body er syet af stoffet jeg har fået af Anna (se indlægget her) Det har en skøn brun farve med turkis mønster - tilsat orange kanter. 
- og nu jeg havde den orange rib fremme og tråd i maskinen, klippede og syede jeg denne body af resten af flyverstoffet fra Magnus´ bluse - også med brune ærmer, men piftet op med orange.

Som I måske kan se er benåbningerne mindre på disse to bodyer end de andre jeg har syet. De to mønstre er meget forskellige både i bredde og længde, ærmer og benudskæring - og ja, halsen. A-halsen gør det væsentlig nemmere at få bodyen på og af, men er sværere at få til at sidde pænt og tæt om halsen. Så det er vist en smagssag om man foretrækker A-hals eller knapper.

Billederne er desværre ikke så gode - men det er nu dejlig nemt lige at tage et hurtigt billede med æblemobilen, selvom jeg har et spejlreflekskamera, der tager meget bedre billeder ...

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Elisabeth - ja, orange er bare en skøn farve!

      Slet
  2. Er helt vild med dine bodyer..
    solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  3. De er så fine - hvor køber du stof? Jeg synes jeg har svært ved at finde gode jerseystoffer i min lokale stof2000

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine. Se mit indlæg om Stromming Design ;-)

      Slet
  4. Så fine disse var, orange er en fin kontrastfarge:)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...