10. august 2012

Happy Days - Bror bukser


Næsten ens bukser til drengene - i lys chambrey ligesom sommerkjolen og med "Happy Day - bilstof". Jeg har købt stoffet alt for dyrt i den lokale stofbiks, hvorefter jeg opdagede at det er på tilbud i Stof2000 (og stadig væsentligt billigere før udsalg ...) Nå, men pyt - det er noget fint drengestof og er nu blevet til lommer på drengenes bukser.

For at give bukserne lidt kant har jeg valgt at bruge en mørkerød kontrasttråd til stikningerne. Det er den samme røde farve som busserne på stoffet og en flot rød mod den blågrå chambrey.
Magnus´ bukser er med fladt forstykke og bred elastik fastsyet i bagstykket. Elastik i benene og "Happy Days"-saddleback. Det er nogle dejlig lette sommer/overgangs-bukser, som sikkert snart får græs på knæene og sand i lommerne - det er jo børnehave-drengebukser!

Alfreds bukser har også saddleback med den passende 01-bil. Store upraktiske lommer, der kan rumme meget sand og rib i talje og ben. Og ja, jeg er vist kommet lidt ud af træning med buksesyning - for taljerne er lidt for store til begge mine slanke drenge ... Så der skal lige laves et par indsnit i begge bukser så de ikke har dem hængende om knæerne!

Også vil jeg lige sige, at det er altså udelukkende af praktiske grunde, at drengene får næsten identisk tøj - for når nu jeg har stoffet fremme til at sy bluser eller bukser, så kan jeg lige så godt klippe og sy til dem begge. Og det ser da rigtig fint ud med matchende tøj når det er blevet syet - men selvom de efterhånden har meget ens tøj så har de faktisk aldrig det på samtidig.

Da de begge mangler bukser og der også snart skal syes bukser med fór, hvis jeg bare skal prøve at være lidt på forkant med efterårs-/vintertøjet, så kan det godt være at det bliver til flere brorbukser og på et eller andet tidspunkt får de nok mere eller mindre bevidst ens tøj på i vuggestuen/børnehaven ... Men stadig hjemmesyet og unikt :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, og jeg synes nu at det er lidt sødt med brødre tøj. Så længe de ikke er helt ens.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan se rigtig fint ud når de har ens tøj på - bare det ikke er hele tiden!

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...