21. juli 2012

Sommerkjole - test

Så har jeg fået taget billeder af kjolen - som var det ene af de nye projekter.
Den har været undervejs et stykke tid siden jeg købte mønsteret i begyndelse af juni - klippede kjoledelene et par uger senere, klippede lommer og belægning en måned senere - lavede pipingbånd og syet over nogle dage og færdiggjort i en midnatssystund ...

Dette er en testkjole af et mønster fra stof&stil lidt modificeret.
Det er et mønster beregnet til faststof, men uden lynlås - og derfor valgt for at have et mønster på en hurtigsyet hverdagskjole, meen med de mange ekstra detaljer tog den nu en del tid at sy ...
Den er syet i chambrey - ligesom sommernederdelen og kjolen har også fået lommer af retrostof og pipingbånd. Til kjolen har jeg valgt orange, der matcher margueritterne og står flot sammen med den støvede blå. Jeg har lavet blind oplægning med kantbånd i både ærmerne og i den nederste kant - det giver en pæn afslutning og flot finish synes jeg. 

Kjolen er syet i let figurformede baner, hvilket skulle give den en fin pasform - og som du kan se her så sidder den da også ok på mig, men den poser lidt hist og her. Jeg overvejer at isy en elastik i ryggen for at få den til at sidde bedre i taljen.
I nakken har jeg lavet et lille labelmærke, hvor jeg har ladet kanterne være rå for at gøre den lidt mere uformel. Trods de mange detaljer og stikninger - så må denne kjole betragtes som en pænere hverdagskjole og lettere omsiggribende testkjole, der gerne på et senere tidspunkt skal suppleres af en "rigtig kjole"

11 kommentarer:

  1. Svar
    1. forresten hvordan er mønstret i str- skal i stof og stil i morgen og overvejer om det skal med hjem

      Slet
    2. Jeg synes mønsteret passer fint i str. og det gode ved s&s mønstre er at de er klippet ud for en med sømrum så det er nemt at gå til

      Slet
    3. Ok tak. jeg har nemlig også chambrey liggende og mangler hverdags kjoler, måske til efetråret den klunne laves i fløjl

      Slet
  2. Lækker kjole og super flotte farver og detaljer. Men med den figur du render rundt med, giver jeg nok din mand lidt ret. Den skal være mere figursyet til dig. Så hvis den kan tåle at blive lagt ind et par cm uden at kræve en lynlås, ville jeg gøre det. Fed detalje med kantbånd forneden og i ærmer som oplæg. Jeg søger også med lys og lygte efter en kjole jeg kan sy til mig selv, men synes endnu ikke der er noget som har fanget mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lise. Jeg synes egentlig at snittet er fint og uden lynlås kan den ikke sidde helt tæt. Jeg har også er andet mønster jeg skal teste - til strækstof. Måske det er mere noget for dig? :-)

      Slet
  3. Nøj hvor er den bare fin - super flot.

    SvarSlet
  4. Den er skisme da blevet ret så fin, men kan godt følge dig i at der gerne må være lidt mere fason i den. Har selv kigget på det mønster, måske det skulle afprøves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et fint mønster, som er let at gå til så hvis du kan lide snittet så er det måske en kjole for dig :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...