17. juli 2012

Regnvejrssyning

Alfred var med ude på legepladsen i går og han er meget glad for at sidde i sandkassen og på græsset. Den fornuftige mor havde taget en plastikpose med så han ikke fik våde bukser - ja, også gik det jo op for mig, hvad det kommende vuggestuebarn manglede.

Så formiddagen er gået med at lave disse skønne regnbukser - efter eget mønster.
Jeg har længe haft det lækre regntøjsstof liggende, som har sort bomuldsinterlock på indersiden og en dyb marineblå farve udvendig.
Og med frække orange detaljer - pipingbånd i forkanten og ellers orange stikninger. Jeg har lavet dem uden klikspænder, men med elastikstropper så de er nemme at få af og på. Der er også elastik i bagstykket og i benene.

De sidder supergodt og jeg håber, at få taget nogle gode billeder af dem på.
Jeg er ved at lave matchende udefutter og der skal vel også en jakke til ...
Men ellers er planen at lave en regntøjs-flyverdragt, da det vist er mere praktisk end todelt
eller praktisk i den forstand, at det alligevel er nødvendigt med to sæt regntøj til et institutionsbarn.

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Ok, ja selvfølgelig kan man også selv sy regntøj, det havde jeg ikke lige tænkt på ;o).

    Flotte detaljer - mon ikke du slipper for at rode i "glemte sager" kassen - tilhørsforholdet må jo være åbenlyst om ikke andet nemt at finde ;o)

    SvarSlet
  2. Nej hvor er de seje! Hatten af for at du (også) syr regntøj!

    SvarSlet
  3. Wow hvor er de flotte, jeg er virkelig imponeret, du er godt nok dygtig!!

    SvarSlet
  4. wooow wooow wooow - jeg vil gøre meget for en tutorial på dem her ;) De er superseje!!!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...