4. maj 2012

Turkis granny-tæppe

Jeg er gået i gang med et nyt hækleprojekt.
Denne gang et stort tæppe i bomuld og da jeg har mange turkis nøgler
bliver turkis den gennemgående farve.
Og ja, jeg har allerede lavet to irriterende fejl!
Sort var første farveskift, hvor jeg hæklede mens jeg så fjernsyn og
det blev til tre rækker i stedet for to ...
Og først da jeg var i gang med den orange opdagede jeg,
at jeg hæklede med den forkerte hæklenål!
Det skulle være en pind 3/3½, men jeg har brugt pind 4,
hvilket gør maskerne lidt for løse ...
Nå, men jeg hækler videre også må jeg se om det ender med at blive et
brugbart tæppe engang ...
Selvom jeg er glad for turkis, synes jeg dog, at farverne er lidt hidsige,
men håber at det bliver bedre efterhånden som der kommer flere farver i.

Grunden til at jeg er begyndt at hækle så meget er fordi
manden min har købt Sopranos-boksen som vi ser et par afsnit af de aftener,
hvor vi har en baby, der ikke vil sove, men ender med at falde i søvn på mor eller far.
Sådan er det nu engang ind i mellem og vi har så valgt at hygge os med det og
se en spændende serie sammen og selvom vi skiftes til at holde Alfred
så kan jeg nå at få hæklet en del på sådan en aften.
Meeen selvom det er en lang serie i mange sæsoner så tager det nu
temmelig lang tid at hækle sådan et stort tæppe,
men nu er jeg da igang :-)

2 kommentarer:

  1. Det lyder ret hyggeligt. Det er med at få det bedste ud af det hele, ikk?? :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
  2. Heldigvis er der jo ikke deadline på hvornår det skal være færdigt... så hyg dig med det...
    jeg synes ikke farverne er for hidsige... men jeg elsker jo også når der er knald på...
    Og jeg kan altså ikke se de løse orange masker...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...