18. maj 2012

Omfattende bluseudskiftning!

Denne bunke med 10 hjemmesyede bluser er nu blevet lagt væk.
Magnus har kunnet passe dem i et års tid, men nu stumper de alle i ærmerne.
Det er jo ikke overraskende at han ikke kan passe dem mere,
men jeg er bare kommet for sent i gang med udskiftningen af bluserne
så nu skal der syes en masse på kort tid.
Pt. har han nemlig kun de to bluser med "pæne nakker"
Jeg har klippet til 6 nye bluser, hvoraf de to øverste er næsten færdige.
Håber at få dem alle færdige snart, men det er desværre begrænset med tid ved symaskinerne.
Det kan godt være lidt stressende at sy næsten alt drengenes tøj selv
og med en aktiv baby så er det ikke nemt at være på forkant med at få syet tøj til dem begge.
Der er nu noget særligt ved at begge drenge næsten kun har hjemmesyet tøj
så jeg håber, at jeg fortsat kan følge med indtil storebror en dag ikke gider
at gå med det tøj jeg syr til ham ...

Egentlig burde jeg snart gå i gang med sommertøjet
- men helt sommer er det jo ikke endnu, så det må vente lidt.

God weekend til jer alle :-)

11 kommentarer:

  1. Du skulle tage at komme hjem til mig og sy en dag. Jeg er også i gang med trøjer, efter jeg fandt et raglan mønster
    Jeg kunne godt bruge lidt kyndig vejledning, især efter jeg er blevet endnu mere gal på coverlockeren! ;)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Coverlock ved jeg ikke så meget om - men sy raglan-bluser dét ved jeg en del om så bare sig til :-)

      Slet
  2. Det bliver nogle flotte bluser, jeg kan rigtigt godt li'
    det med fly på.

    SvarSlet
  3. Sikke en omgang du skal i gang med Christine! ;o)
    God arbejdslyst! Synes det er så sejt at du laver stort set al deres tøj selv! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Julia. Det kan nu godt være lidt en forbandelse at insistere på at sy alt deres tøj ... men meget tilfredsstillende at se dem i det :-)

      Slet
  4. Kender ALT til det med stress-faktoren omkring for lidt tid ved maskinen :)
    ....projekterne/bestillingerne hober sig op hos mig, men ting tager tid for tiden....
    kh

    SvarSlet
  5. Imponerende at dy syer næsten alt tøjet til dine børn selv!
    Jeg bøvler stadig med at sy t-shirts, så de bliver som jeg vil have dem.
    Måske du skulle lave en DIY på dem en dag?

    Kærlige hilsner, Pernille (MosterMoster)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad er det som bøvler?
      Jo, måske der bliver tid til at lave en DIY :-)

      Slet
  6. Hvilket mønster bruger I til bluserne? Har ikke kunnet finde et jeg er tilfreds med;-)
    Mvh

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange gode mønstre i Ottobre-bladene og bluser med raglanærmer er i flere af bladene - hvilken str. skal du bruge?

      Slet
  7. Har flere blade fra Ottobre, men har ikke lige fundet "mønsteret" endnu;-) Jeg skal bruge str 80 og 104 pt.
    Mvh. Dorte
    ps. Du er velkommen til at skrive på dortemandersen@yahoo.dk

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...