21. maj 2012

Hæklede rondeller

I weekenden var drengene og jeg ovre hos mine forældre
Min mor havde noget råhvid bomuldsgarn liggende også fik jeg lyst til at hækle nogle
bomuldsrondeller til min mor, som ikke kan lide at bruge dem af vat.
Jeg har selvfølgelig fået inspirationen hos Wenche, der også har lavet en
hæklevejledning til dem her
Dog er mine ikke hæklet efter den opskrift da jeg ikke havde skrevet den ned
og derfor selv måtte forsøge mig frem

Men det blev til disse fire med forskellige farvede kanter.
Det er vist let at se, at jeg ikke er nogen hæklemester og jeg skal vist prøve
Wenches opskrift, hvis jeg skal lave flere rondeller - og det skal jeg nok,
for disse fire har min mor fået og hun skal nok have flere
også skal jeg selv have nogle for de er godt nok lækre og bløde
og kan jo vaskes og bruges igen og igen

De er ret hyggelige at lave, men tager lidt tid da der skal hækles to stykker,
der hækles sammen til én rondel.

1 kommentar:

  1. de er da super fine... ser ud til at være et mønster jeg må prøve en dag...

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...