25. april 2012

Turkis slyngedragt

Det er også blevet til en hurtig fleecedragt til Alfred.
Turkis fleece med brune detaljer.
Det er en lidt modificeret udgave af Elisabeth Gynthers flyverdragt
som jeg også har syet i kogt uld til Magnus i str. 1 år.
Denne har jeg lavet som slyngedragt - fordi Alfred har den på i slyngen
når han skal med ned og aflevere og hente storebror.
Det er væsentligt nemmere end at have ham i barnevognen for den
korte tur - så indtil han bliver for tung at bære
så kommer han i slyngen, som p.t. er en hjemmesyet vikletai

10 kommentarer:

  1. Hvor ser den dejlig lun ud, den kommer han da til at blive rigtig glad for.

    Kærlig Hilsen Heidi
    Du er meegt velkommen til at kigge forbi bloggen mig - Egholmvej 16

    SvarSlet
  2. Lækker... man manglede faktisk altid noget der ikke var for voldsomt da jeg bar Karl i slynge... fleece dragt havde været ideel, i forhold til flyverdragt, som bliver for voldsomt.
    Glæder mig til at se dg på tirsdag...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en fleecedragt fylder ikke så meget. Glæder mig til at se dig Stine :-)

      Slet
  3. Hvor er den flot! Ihh jeg savner at bære Sigurd i min Kleinsmekker og alle andre herligheder. Men han vejer 16 kg nu, så kan ikke holde til det mere end 5-10 min :-( Rigtig god slyngekarma herfra :-)

    Kh Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille. Py, nej storebror bærer jeg skam heller ikke i slynge mere og jeg synes også at Alfred er ved at være tung omend han kun vejer 7,5kg

      Slet
  4. Hvor er den flot! Jeg skal selv i gang med et lignende projekt snart - og jeg er hardcore EG-fan, så jeg tror jeg vil følge dit eksempel og bruge flyverdragten i hendes bog som udgangspunkt. Hvordan har du afsluttet benene (det kan ikke ses ud af fotoet) - er det med elastik? Er den foret?
    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilly
      Jeg lavet lukkede hænder og fødder på dragten, hvilket er rigtig praktisk - især mens de er små og skal sidde i slyngen. Jeg har lavet en anden med "fold-over-åbning" ved hænderne - rart til det lidt større barn og dén dragt har jeg lavet med fór. Så der er mange muligheder :-)
      Håber, at du kan bruge mit svar og dejligt at du fandt frem til mit ellers gamle indlæg :-)

      Slet
    2. MANGE TAK for den melding - det er til at sove ude i barnevogn ovre i vuggestuen, så jeg pønser lige lidt på, hvordan jeg bedst griber 'enderne' an... Jeg har også kigget lidt på EG's mønster til en 'legedragt' som en mulighed. Nu må vi se, hvad det bliver til, men det er altid dejligt med inspiration, og ja, man kan finde mange gode gamle indlæg, hvis man bruger lidt tid på at søge :-) Faktisk har jeg fuldt med i din blog i et par år nu og hentet meget inspiration - du er SÅ dygtig! Det er dog først her til november i forbindelse med LaraLils "Sy til din baby"-temamåned, at jeg har genåbnet min egen meget gamle blog!
      Tak for kommentaren på mit sengetøj i øvrigt - ja, stjerner OG turkis, så er det da et hit hos netop dig ;-) KH L

      Slet
    3. Hej Lilly. Jeg har lavet sovedragt til vuggestuen - netop en blanding af legedragt og flyverdragt fra EG. Jeg har lavet dem uden fór, da mine drenge har uldtøj med de sover i - så de er bare lavet i ét lag isoli eller lækker velour. :-)

      Slet
    4. Hej igen! Tak for yderligere info! Nu har jeg fået tegnet mønstret af, købt og vasket fleece....men der har desværre ikke været tid til at komme rigtigt i gang endnu! ØV. Godt der er snart er LANG juleferie :-) KH L

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...