7. april 2012

Mandens røde væg!

Manden og jeg har længe overvejet at male den ene væg i vores stue da der har været boret en masse hylder op, som selvsagt efterlader mange grimme huller når de bliver pillet ned - og nu skulle de hylder altså ned! Så vi fik Magnus passet, kom i Ikea og  fik købt maling - og nu er væggen sort og rød!

Jeg har malet - men da det er mandens "medie-/musikvæg" er det også ham, der har valgt farverne. Diskret foreslog jeg ellers turkis, men nej - han ville gerne have en rød væg og det har vi så nu! En meget rød væg, men den er egentlig ikke så voldsom som jeg egentlig havde frygtet lidt.
På førbilledet er jeg i gang med at dække af med malertape - men selvom jeg var meget grundig så blev den sorte kant desværre ikke helt så skarp som ønsket grundet det møg irriterende savsmuldstapet! Æv, hvor er det bare noget møg at male på! Vi bor i lejebolig så det er ikke os, der har sat det op og den grimme lyskontakt kan vi heller ikke slippe for - men efter to gange rød og male efter med hvid langs den sorte kant, så blev resultatet rigtig fint.

Den røde farve er dyb og varm, og ændrer sig lidt i løbet af dagen. De fleste af vores møbler i stuen er sorte og derfor blev den nye store kommode også sort og passer godt til den nye væg. Nu skal manden så finde ud af, hvad han vil have af lys og billeder på sin røde væg.

Samtidig med vægprojektet har vi smidt to skabe ud - og købt et kæmpe stort et, hvor alt vores tøj skal være i, hvilket har krævet en omfattende sortering af tøj og sko m.v. nu hvor vi skal dele skab. Vi skal nemlig snart have sat tremmesengen op til Alfred og dén forbindelse vil jeg gerne have lavet et fint hjørne i soveværelset til ham - måske med en blå væg :-)

Det har været to store og omsiggribende projekter, hvor der stadig mangler en del oprydning som resten af påsken skal bruges på - men hvor er det skønt at få gjort noget drastisk, der virkelig gør en forskel og gerne forbedre vores hjem gevaldigt. Efterhånden som vi bliver færdige og jeg får taget billeder så skal I nok blive opdaterede.

3 kommentarer:

  1. Ja ja lidt skal de mænd vel også bestemme, væggen ser nu meget fin ud og når i har sorte møbler passer det jo fint.

    SvarSlet
  2. Den ser da herre godt ud den røde væg...nogen gange skal man bare springe ud i det...alt kan jo males over... trods alt. God søndag til dig!

    SvarSlet
  3. Modigt med den røde væg... men hvor er den flot!! Glæder mig til at se Alfreds hjørne...
    God Påske
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...