25. april 2012

Jakke til Magnus

Ny jakke til børnehavedrengen.
Han har egentlig manglet den et stykke tid og nu har jeg så 
endelig fået lavet en til ham.
Lidt optimistisk har jeg selv designet denne jakke - og det gik vist lidt for stærkt
og ukoncentreret så jeg har under syprocessen måtte lave nogle ændringer hen ad vejen.
Men den er nu endt med at blive ganske fin.

Farverne snyder på billederne - for jakken er af sort babyfløjl
med turkis stjernestof og lidt mørkere turkis rib.
Masser af bøvlede manuelle dobbeltstikninge (ikke dobbeltnål)
og quiltet mørkeblåt fór.

I nakken har jeg ret dumt valgt at sy gult kantbånd med turkis tråd,
men ellers er det blevet fint med applikeret bil,
der holder stroppen fast.
Jakken skulle meget gerne passe nu - og forhåbentlig også til efteråret.
Men det er nu stadig køligt at lege ude så der går vist heldigvis lidt tid endnu
før jeg skal i gang med sommerjakken ...

11 kommentarer:

  1. Jeg synes da den er blevet flot og smart med det gule i foret :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den altså fin!
    Jeg kunne også godt bruge en jakke, tror bare jeg hopper lige til sommerjakken;-)

    SvarSlet
  3. den er godt nok fin den jakke ! :)
    kan du mon anbefale en fint jakke-begynder-mønster?
    kh Emma

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Emma :-) Hvis det skal være med knapper og hætte så er sommerjakken i min højre side nem at sy - jeg har også syet den med fór, vendbar.
      Men generelt kan du finde mange fine og nemme basisjakke-mønstre i Ottobre-bladene

      Slet
  4. Tak skal I have :-) Jakken passer fint, men drengen vil ikke fotograferes i den!

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare fin! Du er simpelthen så dygtig, Christine!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  6. Den er super fin... Og meget fine detaljer du har lavet :-)

    Kh Nanna

    SvarSlet
  7. Åh, vad fin! gillar verkligen fickorna.

    SvarSlet
  8. Helt vild med mønstret... den næste jakke jeg kreerer skal også være gennemlynet.
    Og helt pjattet med den gule detalje.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...