12. april 2012

En produktiv lur!

Alfred tog en overraskende lang lur i dag - hvor jeg til en afveksling rent faktisk fik syet en hel del på trods af at jeg slet ikke havde forberedt at skulle sy.

Først fik jeg klippet og færdiggjort denne fine lille elefant
Stoffet er fra Malika&Rosa også har den orange atter sneget sig ind.
Mønsteret hedder Effie and Ollie og er tiltænkt som nålepude,
men det er den da alt for skøn til at blive brugt til!

Øjnene er imidlertid ikke blevet så gode - jeg skal lige øve mig lidt på at lave "franske knuder" eller finde et andet alternativ. Det bliver dog ikke knapper eller perler da elefanten er til Alfred.

Den har en skøn størrelse - lige til at stå i min hånd.
På trods af de mange dele den er lavet af så tog den ikke så lang tid at sy. Den er fyldt med stofrester og har et kinderæg med en klokke i maven. Den er ikke så blød og nok fyldt lidt for meget - men Alfred er ret glad for den. Når jeg får tid igen, vil jeg gerne have syet nogle flere til at lege "en elefant kom marcherende ..."

Anna og Line har også lavet disse elefanter, men deres er noget større - men bestemt ikke mindre skønne (se Annas her og Lines her og her).

Da elefanten var færdig sov Alfred stadig - så jeg fik også syet fem savlesmække af interlockrester+fleece og med trykknapper med "kappe" og en bunke "spiseklude" som vi har i køkkenet til hænder og mund. De bliver flittigt brugt og der er brug for mange nu, hvor Alfred er godt i gang med skemaden. Jeg er i det hele taget ret glad for stofklude - se mere her
Også fik jeg også lavet tre simple dragtposer til vinterovertøjet - der nu definitivt bliver hængt væk. Et nemt og hurtigt projekt, men som jeg længere har haft på to-do-listen, så skønt at jeg også lige nåede det.

Drengen sov dog fortsat så det endte faktisk med at jeg til sidst desværre måtte vække ham, da vi skulle ned og hente storebror i børnhaven. Men nøj, hvor var det skønt med koncentreret kreatid - og forhåbentlig bliver der flere af sådanne symuligheder for jeg har en del ting jeg skal have lavet, bl.a. drengenes forårstøj!

9 kommentarer:

  1. Så fin, er lige hvad den er! :) Overskudsmor - du er min direkte modsætning i disse dage. Vi ses vel i morgen?
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Du er så flittig... og wauw.. gode ting!! Især elefanten er så skøn...
    hvor du dog forstår at udnytte tiden.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  3. Sikke fin den er. Bliver vist også nødt til at kaste mig ud i et elefantprojekt en dag :-) KH Maria

    SvarSlet
  4. Vildt hvor meget du nåede på så kort tid, i mine øjne, eller også var det en meget lang lur.

    SvarSlet
  5. super fin elefant..

    Kig forbi og deltag i min give away

    SvarSlet
  6. Hvor er den dog bare kær. Ja det er fantastisk når de tager lange lure. Skønt med tid ved symaskinen uden at blive forstyrret.

    SvarSlet
  7. Hvor er den fin den lille elefant ♥
    ja også de andre ting ... ;0)

    SvarSlet
  8. såå fin elefant :) Må have købt mig det mønster :)
    Håber i har det godt :)

    SvarSlet
  9. Tak skal I have :-)
    Det er skønt, når en masse bliver færdigt hurtigt - men stadig bliver fint.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...