29. marts 2012

Slut med garnrester

Jeg hverken strikker eller hækler særlig meget - men alligevel har jeg formået at få samlet mig et anseeligt garnlager af især forskellig slags uldgarn, men også en del bomuld. De seneste år har jeg haft mange projekter med Lima uldgarn, der er 100% tyk, blød uld, der er velegnet til at filte, f.eks. hjemmesko og uldblebukser. Derfor har jeg en del Lima-rester og i mange forskellige farver, hvilket var oplagt til et varmt oldemortæppe til sensommerbabyen.

Dog blev tæppet først færdigt i februar og blev kun til et lille barnevognstæppe - dvs. der stadig var en hel del garnrester tilbage (billedet viser kun det, der er tilbage efter at projektet er påbegyndt)
Så jeg skulle finde på et nyt garnresteprojekt - et projekt, hvor de mange farver kunne indgå og som skulle være stort nok til at gøre det af med så meget garn som muligt, men ikke så stort at jeg skulle ud og købe nyt garn for at kunne gøre det færdigt ... 

Jeg gik først i gang med at strikke, men efter at have nået et godt stykke - pillede jeg det op. Efter at have googlet lidt gik jeg i gang med mit hidtil største hækleprojekt
Jeg begyndte på det søndag aften - efter at have pillet mit påbegyndte strikkeprojekt op og har i de efterfølgende dage hæklet næsten hver gang jeg havde en ledig stund og her til aften fik jeg det så næsten færdigt. Det mangler bare at blive skyllet op og spændt ud så det lige falder ordentligt på plads og kan godt trænge til at blive strukket lidt, da jeg hækler lidt stramt og dette projekt egentlig godt kunne være mere luftige grannystripes.

Indtil jeg har fået taget billeder af det færdige resultat må I vente med at se, hvad det er jeg har brugt næsten alt mit Lima-garn til - men jeg er ret tilfreds med resultatet, der som sagt er det største hækleprojekt jeg har lavet, men samtidig det projekt jeg er blevet hurtigst færdig med. Dog er jeg lidt spændt på om jeg vil få det brugt, da jeg normalt ikke er til så mange forskellige farver - og manden synes sjovt nok, at det er lidt "bedstemor-agtigt" ;-)

4 kommentarer:

  1. Iiiih hvor spændende. Hva er det hva, hva, hva, hva??!
    Det ser fint ud ihvertfald :)
    Kh. T

    SvarSlet
  2. Ser nu da ud til du mestre, det der hækling ret godt.

    SvarSlet
  3. Ih hvor spændende. Farverne er i hvert fald super flotte! :)

    SvarSlet
  4. Hvor bliver det flot, Frk. Turkis ;-) Wauw og sikke et stort projekt at kaste sig ud i...
    Hvis jeg kender dig ret kommer du sikkert i mål... God påske
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...