30. marts 2012

Min foto-bror

Min bror bor i København og det er derfor ikke så tit at vi ses - men heldigvis havde han et ærinde her i Århus i denne uge og derfor har ungkarlen været indlogeret hos søsteren med de to små drenge. Det er lidt specielt at have besøg i hverdagene - for manden skulle jo på arbejde og ældstesønnen i børnehave, men min bror sov fra babygråd og fandt sig i at blive vækket af en dreng som prikkede ham på skulderen noget tidligere end han måske kunne tænke sig at skulle vågne.

Jeg har samme kamera som min bror, men har ikke sat mig særlig meget ind i at bruge det ordentligt - det har han tilgengæld! Derfor gik vi en turisttur over i skoven med Alfred i barnevognen - begge udstyret med kamera med matchende originale Canonremme, hvilket mindende mig om, at jeg skal have lavet min egen kamerarem ...
Selvom Alfred desværre ikke sov særlig længe - så fik vi gået en god lang tur og jeg fik afprøvet en masse kameraindstillinger og teknikker i forskellige billedsituationer. Det var skønt at blive klogere på, hvad alle de forskellige iconer på skærmen betyder og hvordan man skal ændre indstillingerne, men py, der er meget at sætte sig ind i og det kræver en del øvelse at blive rigtig god til at bruge sit kamera ordentligt. 

Her er lidt billeder fra turen i skønt forårsvejr omend temmelig blæsende og med skiftende sol og skygge, hvilket hele tiden krævede ændringer af indstillingerne.
Jeg er meget glad for mit kamera og er sikker på at jeg bliver endnu gladere for det med tiden når jeg bliver gradvist bedre til at bruge det. Skønt at jeg har en bror, der kan hjælpe mig med det og for hver gang vi ses kan lære mig nogle nye fif.


- Det er forøvrigt dette Canon-kamera jeg har (fødselsdagsgave til mig selv ;-) )

5 kommentarer:

  1. Hej Christine,
    Jeg drømmer om et lækkert kamera. Min kæreste har lige købt et kamera til sit arbejde, som vi havde liggende weekenden over. Jeg skulle da lige pille og lege lidt med det.

    Måske skulle jeg gøre alvor af det og købe et. Det er jo nogle dejlige forårsbilleder, du har taget:-)

    Kh Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for mit kamera - men det noget andet end at tage billeder med et almindeligt lille digitalkamera

      Slet
  2. Skønne billeder og skøn blog du har :-) Er lige stødt på din blog, er selv totalt til stjerner, elefanter og tyrkis så super fedt at blive inspireret her hos dig.

    På gensyn

    Kh Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så er du da kommet til det rette sted Nanna :-)

      Slet
  3. Nej sig mig lige en gang - din bror hedder da Jens, gør han ikke ????
    Lille verden - Jens er forsanger i det band, hvor min mand spiller guitar

    Blev helt paf, da jeg så ham på billedet - hvor sjovt

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...