31. marts 2012

Magnus og mor laver påskeæg

Magnus og jeg har lavet påskeæg i dag, men da jeg også har andre gøremål i dag er der pt. kun blevet dette ene helt færdigt - også må de andre ligge til i aften, hvor jeg vil lave lidt flere så de forskellige familiemedlemmer kan få et fint påskeæg med en lille hilsen på bagsiden.

Her er lidt billeder fra processen
Det er en rigtig god ide at bruge en "billedsøger", der samtidig fungerer som skabelon - for så kan udvælge et fint udsnit til, i dette tilfælde, et fint påskeæg. Næsten uden moderens indblanding malede Magnus på et stykke karton, som jeg efterfølgende har klippet æg ud af, limet gult papir på bagsiden, lavet huller og hæklet en kant om.

Forståeligt nok kunne sønnen ikke helt forstå at han lavede påskeæg når han bare malede på et stykke papir så jeg klippede også nogle æg ud som han kunne male på. Det røde med gul til højre har han selv klippet ud. Det sidste billede er dog taget i tørrestadiet og æggene har efterfølgende fået mere maling - men på det tidspunkt havde moderen også fået maling på fingrene og der blev ikke taget flere billeder.

Rigtig god påske til jer alle :-)

3 kommentarer:

  1. Hvor er det en sød idé - tror vist, at jeg skal prøve det sammen med mine unger her i påsken :-)

    Hvordan hækler du kanten?

    KH
    Laila

    SvarSlet
  2. Sikke en fin ide', den glæder jeg mig til at prøve når bettemanden er blevet stor nok :-) og ja hvordan hækler du kanten? Kunne du lokkes til at lave en DIY? Er ikke super stærk med en hæklenål, men det ser ud som et godt begynderprojekt :-) kh Nanna

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Det er skam ret let - også selvom man ikke har hæklet særlig meget. Der findes allerede mange fine DIY - f.eks. hos Mette: http://kirkesjov.blogspot.com/2011/06/diy-at-hkle-et-kort.html

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...