3. marts 2012

FrkTURKIS´ "nattøj"

Natten til sidste lørdag var jeg i fuld gang med at sy - til mig selv til en afveksling. For selvom jeg længe har vist at jeg skulle til kreadag og at jeg gerne ville have lidt pænt tøj til dagen, ja - så fik jeg først syet alt for sent om natten få timer inden jeg skulle afsted ...

Alle billederne er taget tidligt lørdag morgen lige inden jeg rent faktisk skulle bruge tøjet!

Jeg brugte en del af natten på at sy en taske af det nye hør-stjernestof - et hurtigt forsøg med at sy en "fold-over-bag" og nok også liige lidt for hurtigt et forsøg ... Men den er fint rummelig med indvendig og udvendig lomme og turkis fór og detaljer
Ja, der er lige en sytråd, der er kommet på afveje på lommen ...
Også egentlig til det noget vigtigere - nemlig en sort ammebluse med turkise stikninge og en anelse for stor halsrib ...

Og en skøn nederdel af demin stjernestof syet i 8 baner og høj stribet rib, afsluttet med kantbånd - skøn til hvis jeg ikke har en ammebluse på og sikkert også dejlig som gravidnederdel.
- og endnu en sytråd har sneget sig ind på billedet ...
Også var jeg i sidste øjeblik klar til at være lidt fin i tøj af eget design i rigtig frkTURKIS-stil - meen blot efter ca. en time valgte Alfred så at efterlade en stribe hvid gylp bogstaveligt talt hele vejen ned ad ryggen på min sorte bluse ...

Christina har taget dette billede af Anna og jeg - nederdelen er lidt tung pga. demin, men er meget rar at have på.
Selvom tøjet blev rigtig fint og velsidende - så skal jeg vist gå i gang liidt før med at sy så meget! Det er heller ikke super ideelt at sy midt om natten, men nogle gange kan det blive nødvendigt ...

4 kommentarer:

  1. Skøn taske! Jeg kan ikke se at det er gået hurtigt!

    SvarSlet
  2. Sejt! Jeg tænkte faktisk på dagen, at især nederdelen var rigtig fin. Og ellers havde jeg det meste af mit fokus på Alfred... ;)

    SvarSlet
  3. Synes også at din nederdel er super fin :)

    SvarSlet
  4. Tak - hvor er I søde :-)
    Jeg er også meget glad for nederdelen og skal have syet flere i den model

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...