5. februar 2012

Gamle tegninger

Bloggen bærer meget præg af, at jeg i høj grad har genoptaget tegneriet, som jeg ellers næsten ikke har beskæftiget mig med de sidste 7 års tid.

Efter gymnasiet gik jeg et år på kunstskole på billedkunst- og formgivningslinien. Et skønt år, hvor jeg tegnede, malede og modellerede - men efterfølgende begyndte jeg på universitetet og tiden blev brugt på litteratur og lingvistik fremfor tegning. Med årene har jeg derfor tegnet mindre og mindre.

I et forsøg på at holde gang i tegneriet lavede jeg en masse skitsebøger med forskellige titler, der skulle motivere mig til at tegne jævntligt og tanken var at de alle engang skulle blive fyldte med skitser og tegninger ... Men desværre er det kun blevet til omkring 10 tegninger i hver.
Nu er de dog fundet frem igen og støvet af - og flere af dem er blevet genoptaget eller har fået en ny titel, der forhåbentlig denne gang gør, at der bliver færre blanke sider og måske jeg en dag har flere af dem fyldte med tegninger og dermed fuldbyrde min oprindelige idé ...

Her får I lige nogle af de sidste skitser jeg har lavet i min gamle skitsebog - fra 2002/03 . Disse er alle naturskitser - hvilket jeg nu igen får lyst til at lave igen. Disse er alle tegnet med pen, men jeg har også tegnet mange med blyant.
Ja, jeg kan faktisk tegne andet end blot mønstre :-)

3 kommentarer:

  1. Imponerende tegninger:) Jeg kan kun tegne tændstikmænd....

    SvarSlet
  2. Wow det kan du også :) De er bare super flotte :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Ja, det må man sige du kan. Hvor er det nogen fantastiske skitser!! Wauw...
    Stine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...