13. februar 2012

Et rigtig frk.TURKIS tæppe

Så blev jeg færdig! Jeg lærte at hækle oldemorfirkanter sidste forår og hæklede omk. 25 firkanter til et tæppe, der skulle være færdig inden jeg fødte Alfred. De blev hæklet i april så der var jo masser af tid til at få det færdig inden sensommerbabyen skulle bruge det - meen posen med det igangværende projekt "forsvandt" og dukkede først op fredag, hvor jeg besluttede at nu skulle det altså laves færdigt!
Det gik dog ikke helt efter planen - for min mor insisterede på, at jeg skulle lave dobbelt så mange firkanter, mens den dovne datter ellers havde regnet med at kunne gøre tæppet hurtigt færdigt. Jeg kunne ikke helt finde ud af om der skulle en ekstra kant på alle firkanterne, da der jo kun er tre omgange. Det giver nogle små firkanter - også fordi jeg hækler rimelig stramt. 

De små firkanter så nu så fine ud som de var også måtte jeg jo bare i gang med at hækle flere ... De er alle hæklet i Lima 100% uld og jeg havde en masse nøgler i forskellige farver perfekt til projektet. Jeg kunne nu ikke lade være med at lave et farvesystem - så alle firkanterne indeholder turkis og sort/mørkegrå/grå + en farve - hvor de tre valgte farver skifter plads så den sammen farvekombination findes i tre udgaver.

Også var det ellers noget af et puslespil at få lagt firkanterne så den samme farve ikke mødes og de forskellige farver bliver fordelt pænt. Jeg har rokeret meget rundt på dem - men nu er de syet sammen og det er blevet til et lille, men fint, farverigt og varmt babytæppe - med meget turkis!
Det er et ret atypisk projekt for mig - jeg hækler ikke så tit eller strikker for den sags skyld. Også var det lidt af en udfordring med alle de farver. Jeg synes hurtigt at det kan blive rodet og den turkise er vist lidt hidsig og dominerende - men det har jeg jo selv valgt at den skulle være.

Nu hvor det endelig er færdig er jeg ganske tilfreds med det og det skal nok blive brugt for vinteren er jo ikke just forbi endnu.

7 kommentarer:

  1. Jeg synes det er blevet rigtigt fint :0)

    SvarSlet
  2. Det er et meget fint tæppe. Rigtig lækkert i farverne.

    SvarSlet
  3. Det er da blevet et super flot tæppe. Jeg syntes netop at den dominerende turkis er med til at give det lidt liv :)

    Karen

    SvarSlet
  4. Hvor er det blevet flot. Pak du Alfred godt ind i det her i de kolde måneder.

    Lene

    SvarSlet
  5. Nåå - vad blev det flot :) Jättefint! Jag tycker turkost är en härlig färg.

    SvarSlet
  6. Tusind tak skal I have - tæppet bliver skam også flittigt brugt :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...