17. februar 2012

Blå kontrast tegninger

Jeg tegner meget for tiden og er begyndt at lave nogle ret detaljerede og tidskrævende tegninger som jeg kalder for kontrasttegninger. De bliver tegnet med blå pen og hvor de "normale" hvide flader udfyldes. For at de blå flader ikke skal blive for store og dominerende skal der være en masse lyse genstande og fyld-ornamenter.

Her er en af de første kontrasttegninger jeg har lavet:
Jeg begynder med at lave rammen - som ikke bare er en firkant, men hvor motivet bryder linien flere steder. Det giver en rigtig god effekt, men er ret svært at lave - især når jeg ikke har lavet en skitse i forvejen og ikke helt ved, hvordan tegningen skal se ud.

Men jeg skulle selvfølgelig lege med stjerner - og her kan I også se, hvordan tegningen ser ud før farvelægning

Også fik jeg lyst til at tegne fisk selvom jeg intet ved om fisk - men man bestemmer jo selv, hvordan ens fisk skal se ud på sin egen tegning :-)
Her var det oplagt at lave en masse bobler som fyldornament. Jeg har i dag tegnet en blæksprutte, men den må I se billeder af en anden gang.

Det er en ny tegnestil jeg selv har "opfundet" og jeg kan rigtig godt lide mine kontrasttegninger, der er anderledes og sjove at lave. Jeg kan især godt lide den brudte ramme med motiver, der får lov at "stikke ud". Det tager godt nok lang tid at fylde alle felter ud - men det er skønt når tegningen er helt færdig og kontrasten rigtig kommer til udtryk.

Det er imidlertid ikke let at tegne når man har en baby, der synes at mors - og egne fingre er fantastiske at gnave i. Mon han virkelig er ved at få tænder? Magnus fik sent tænder så troede egentlig ikke at der ville være tænder på vej nu - men der bliver i hvert fald tygget til.
Alfred er næsten 5 måneder nu og en rigtig basse med en masse energi. Selvom han er fantastisk sød og med det dejligste smittende grin - så er det nu rart at han sover lidt ind i mellem så jeg kan få tegnet lidt, skrevet lidt her på bloggen (og andre mere eller mindre kreative sysler)

God weekend :-)

5 kommentarer:

  1. Min datter blev lige 5 måneder i går - og jeg kan kun nikke genkendende til hvad du skriver... Det var lidt ligesom at læse om hende ;0)

    Lækre tegninger - måske når jeg bliver færdig med den jeg er igang med nu, skal jeg prøve at lege lidt med den måde at gøre det på ;0)

    SvarSlet
  2. Ja det er det gode ved fisk vi bestemmer selv , de er vildt flotte og sikke stor sønnemand er blevet ,sikke nogle store dejlige øjne han har ;)
    Go weekend kh Mette

    SvarSlet
  3. Hvor er de flotte dine tegninger

    SvarSlet
  4. Det er rigtig flotte tegninger! Både før farvelægning og efter.
    Min den først fik også tænder sent, faktisk troede jeg næsten ikke de kom. Men nr. 2 fik lige omkring din drengs alder - og det fingerbiden er da nuttet. Undtaget når han har fået tænderne, og stadig har trangen til at bide...AV, siger jeg bare :o)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...