17. januar 2012

Zen-inspiration: Gustav Klimt

Jeg er ved at lave endnu en mønsterbog. Jeg har egentlig lavet flere gennem tiden, men nu vil jeg samle dem mere ordentligt i en lille tegnebog. Den er ca. A6-størrelse så det er nogle meget små, men detaljerede mønstre.

Her er de fire jeg foreløbig har i min bog:

Og den første er Gustav Klimt som jeg synes er helt fantastisk. Kender du ikke hans smukke billeder så søg på ham og bliv overvældet af en mønstrenes mester (f.eks. her)

Her er mine Klimt ornament-inspirations-mønstre - på det første billede kan du se mine fingre så du kan få en fornemmelse af, hvor små tegningerne er:
Gustav Klimt døde i 1918 - lang tid før der var noget som hed zentangle, men jeg kan umuligt være den eneste, der er meget inspireret af ham. Hans mønstre er især velegnet til organiske former - det er derfor jeg har lavet den nederste side.

3 kommentarer:

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...