31. januar 2012

Ven med Sisyfos!

Kender du historien om Sisyfos? Jeg kan ikke huske, hvad det var han gjorde for at blive straffet af de græske guder - men hans straf var, at han hver dag skulle skubbe en stor sten op på toppen af et bjerg blot for at lade stenen trille ned igen og derefter skubbe den op igen - og igen og igen, dag efter dag. Altså meningsløst arbejde, der ingen vegne fører hen - netop kaldt Sisyfos-arbejde.

Og se så, hvad jeg er i gang med ...

Sortering af mange tusinder af mini Hamaperler ... Et nærmest evighedsarbejde, der kræver temmelig meget tålmodighed! I modsætning til Sisyfos, så er der trods alt en ende på mit arbejde og når jeg er færdig så bliver det rigtig fint ... Men py, der er mange forskellige farver og hvor er de perler dog små!

Jeg har lidt forskellige idéer jeg skal have afprøvet med mini Hamaperlerne, men det bliver nok først engang senere på året at jeg har noget at vise frem ...

8 kommentarer:

  1. Åh. Sikke et arbejde. Men det er lækkert, når det er gjort :)

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Haha, sikke en fin sammenligning! :) Jeg burde virkelig gøre dig kunsten efter. Jeg ærger mig altid, når jeg sidder og skal bruge dem. :)

    Hvis du har lyst til at kigge forbi hos mig, så har jeg en giveaway i gang lige for tiden.

    Pernille / http://flusso-di-pensiero.blogspot.com/2012/01/den-frste-give-away.html

    SvarSlet
  3. Åh Gud!!! Al respekt for at du gider! Det er absolut god nok grund for mig, til ikke at lege med miniperler ;) Sissyfos arbejde har jeg nok af! Men åh man bliver glad i låget af alle de farver!

    SvarSlet
  4. Pyhh, sikke et arbejde du har gang i der...

    SvarSlet
  5. Hold da op for et arbejde...pas nu endelig på ikke at tabe hele monstrummet du har perlerne i på gulvet så det blander sig sammen igen...for så er det rigtigt sisyfos-arbejde

    SvarSlet
  6. De kasser du putter dem i, hvor er de fra?

    SvarSlet
  7. Kasserne er fra Tiger og perfekte til dette formål.

    Og ja, det er skønt når de alle er fordelt og klar til brug. Har lige læst, at der er 48 forskellige farver i den pose! Af de transperante har jeg dog ikke opdelt dem - der er to af hver farve (kassen længst til højre)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...