23. januar 2012

Mini plus plus og drengeleg

Magnus er rigtig god til finmotorik og elsker at bygge og sammensætte ting - så puslespil, med selv mange brikker i forhold til hans alder, legoklodser, Plus-Plus og Hama-perler. I julegave fik han Plus-Plus i pastel og neon - og jeg har sidenhen købt en kasse med primærfarverne til ham.

Magnus og jeg hygger os meget med at bygge og lege med farver og mønstre. Jeg har lavet lyssværd til ham (et blåt, et rødt og et lilla - Mace Windu) og en masse fantasifly i pastel og lidt neon (Star Wars er temmelig dominerende både hos storebror og den større dreng herhjemme ...)
Jeg synes, at det er imponerende at han er så god til at sætte brikkerne sammen, for de kan kun sidde sammen på en måde, hvis man vil lave en stor flade og de skal presses godt sammen - også er de jo ret små, så det skal gøres præcist. Han har lavet en stor græsplæne og jeg har lavet træer, der stod langs kanten - også kommer lego Luke Skywalker eller Yoda og vælter alle træerne! Også skal jeg rejse dem op igen for atter at blive væltet ... Ja, sådan er det vist at have en dreng - bygge for at ødelægge!

Og I skal da også lige se, hvor dygtig jeg har været - jeg har lavet denne plade med de 6 neon- og 6 pastelfarver, hvor de 12 farver indgår i hver række, men hvor den samme brik ikke er i samme række, hverken vandret eller lodret. Der mangler desværre en neonorange for at gøre kvadratet komplet - men fint ikk´ ;-)

3 kommentarer:

  1. det er lige med at regne den ud :)
    sikke meget leg. Mine børn ønsker sig også plus plus -de leger meget med det i børnehaven :)

    SvarSlet
  2. Sikke fine mønstre. Hvor henne har du købt dem ? Kunne nemlig godt tænke mig til at det ville være noget for mine 3 drenge her hjemme

    SvarSlet
  3. De er rigtig gode og sjove at bygge med. Man kan få dem i BR, Panduro og Salling - og måske også andre legetøjsbutikker :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...