16. januar 2012

HBAD-tegneblok

På mange babyfora´s kan man finde en hyppig brug af forkortelserne NAK - nursing at keyboard og HBAK - holding baby at keyboard. Nu har jeg så lavet min egen forkortelse

HBAD = Holding baby and drawing

Jeg synes nemlig, at det er skønt at der er så mange, der er begyndt at tegne på foranledning af udbredelsen af Zentangle. Jeg har selv tegnet meget hele mit liv, men syningen har overtaget en del de seneste år. Jeg har savnet at tegne og nu er jeg så kommet i gang igen - ved at lave en HBAD-tegneblok.

Jeg bruger jo megen tid på at amme og ofte sidder jeg med Alfred på armen bagefter - også er det jo begrænset, hvad man kan foretage sig. Men nu har jeg lavet en HBAD-blok, en lille tegneblok som jeg kan sidde med mens jeg holder Alfred - og det er der blandt andet kommet disse tegninger ud af:

Det er selvfølgelig lidt en udfordring at tegne så detaljerede små tegninger samtidig med at man ammer eller holder en baby, der godt kan finde på at bevæge sig lige i det man prøver at lave en lige streg - men det er ok når det jo netop er en HBAD-tegning

7 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne, Christine. Og eet indlæg ad gangen (om dagen) - jeg kan jo slet ikke følge med og få kommenteret hos dig!!:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  2. God ide for der bliver brugt meget tid på at amme sådan en lille gut-)

    SvarSlet
  3. Haha, du har godt nok meget på hjerte - du oversvømmer mine nye indlæg lige nu.
    Jeg tror også, jeg skal have prøvet det tegneri - ikke sådan grand scale, men bare til et par billeder til en fotovæg.
    Kh Line

    SvarSlet
  4. Ja, det der Blog-amok kom jeg til at tage lidt for bogstaveligt ... ;-)

    SvarSlet
  5. Ej hvor fint. Den idé skulle jeg da have fået for 1 år siden. :) Er det ikke svært hvis du ammer med "den rigtige" hånd og skal tegne med den "forkerte"?? ;)

    SvarSlet
  6. Tak Lola - det er ikke så nemt, men kan godt lade sig gøre og ellers hænder det trods alt at jeg rent faktisk ammer uden at lave andet samtidig ;-)

    SvarSlet
  7. Hihi... Ja, utroligt så underholdt man egentlig kan blive af at stirre på den lille purk der guffer i sig. :)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...