10. november 2011

Endelige bagsider på tæpperne

Jeg har syet disse to minipatchworktæpper tilbage i begyndelsen af juli, men først for nylig taget mig sammen til at sy bagsiderne. De andre babytæpper har velour som bagside og syet ret mod ret, vendt og stukket ned, men jeg kunne ikke rigtig finde ud af, hvilken farve bagsiden skulle være til disse to tæpper.

Så i stedet for velour har jeg valgt noget stof fra lageret henholdsvis lyseblå jersey til "regnbuetæppet" og fast gult bomuld med hvide blomster på "sommertæppet" samt et mellemlag med tynd pladevat. Pga. pladevattet har jeg overlocket lagene sammen og valgt at lave runde hjørner - og ikke afsluttet med kantbånd, da det vil give en stiv og hård kant på de små tæpper.
"Regnbuetæppet", hvor de brune farver er ret malplacerede da der jo ikke er brun i en regnbue ...

"Sommertæppet" er jeg ret tilfreds med da farvetemaet er meget gennemført. Det er forøvrigt også det eneste af mine tæpper, som udelukkende består af retrostof.

Jeg har ikke syet "minipatcwork" længe, men er netop i gang med en spændende bestilling på et tæppe i en stil og farvekombinationer som jeg umiddelbart ikke selv ville have lavet og det gør det netop sjovt og udfordrende. Resultatet er snart færdigt og I skal nok få lov til at se det :-)

6 kommentarer:

  1. åh jeg er så vild med begge tæpper :)
    kh Emma

    SvarSlet
  2. De er virkelig skønne! Og jeg synes bestemt ikke det skæmmer din regnbue at der er lidt brunt.

    SvarSlet
  3. Otroligt fina täcken! Gillar regnbågstäcket bäst och tycker det var fint med det bruna!

    SvarSlet
  4. ...Du kan da lave kantbånd i samme stof som tæppet...dét bliver ikk stift !! Det er kun hvis du bruger færdigkøbt skråbånd...de er væmmelige ! Jeg synes det ville pynte gevaldigt at sfslutte med kantbånd, for er der noget jeg personligt ikk kan li´ så er det rå overlock-kanter.... Tæpperne er jo så fine.. Lene´S

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...