18. oktober 2011

Så har jeg fået syet lidt :-)

Jeg har i dag følt mig som en lidt overskudsagtig mor, der stod alene op med begge drenge - og kom afsted med regntøj og paraplyer til børnehaven med storebror og lillebror i viklen. Handlede ind på tilbagevejen og nåede at sætte en vask over, ryddet op (lidt omfattende, da det var tiltrængt!) og selvfølgelig skiftet og ammet Alfred - inden sundhedsplejesken kom for at veje ham. Han har taget 300g på, på en uge, hvilket er rigtig fint i forhold til hans vægtkurve.

Så blev vasketøjet lagt sammen og på plads. Lidt frokost og en kop kaffe - også fik jeg lige syet dette sæt til Magnus inden han kom hjem:

Det er egentlig et ret simpelt sæt i mørkmarine isoli - men med en af favoritheltenes logo applikeret på brystet. Drengen er ret optaget af seje Batman og skulle have trøjen på med det samme :-)

A pro pos Batman - så har Magnus hver dag en sort kappe på i børnehaven, hvilket fik den, på det tidspunkt, højgravide mor til at love at sy en kappe til ham herhjemme. Han var ret utålmodig med at den skulle blive færdig og sad ved siden af mig mens den blev syet og nåede at spørge mange gange: "er den færdig nu?"
Den er syet i sort og rød lagenlærred med røde stikninger og et applikeret M (Iron Maiden skrift). Drengen er nemlig også vild med StarWars, hvor Darth Maul er favoritten (han er rød og sort - og ond!).

Et hurtigt og nemt syprojekt(men anstrengende når man er i uge 38 og har symfysesmerter ...) - men nok det jeg har lavet til Magnus som han er gladest for. Han er knapt stået op før han tager det på og det kommer på igen så snart han kommer hjem fra børnehave.

Jeg har klippet til mere tøj til drengene som jeg håber at få syet snart - og så vil jeg rigtig gerne have syet nogle ammebluser og "sportstoppe"(i stedet for ammebh), men nu får vi se, hvor meget jeg når. Det er jo ikke alle dage man har lige meget overskud når man er mor til en 3-årig og en báby på 3 uger.

6 kommentarer:

  1. Sejt! Du må altså være den slags mor alle børn drømmer om, den slags kvinde alle mænd drømmer om, og den slags menneske alle kvinder ønsker at være :)

    SvarSlet
  2. Hej Christine

    Dejligt:-) Og super fint sæt. Hvordan har du sat applikationen på? Stryger du den først fast med dobbeltklæbende vliseline, inden du zigzagger? Og hvordan får du zigzaggen så jævn og flot? Måske du kunne lave en diy?;-) Jeg synes, det er svært at få applikationerne pæne og jævne.

    Kh Anna

    SvarSlet
  3. Sejt gået! Og også ønske om en diy herfra :-)
    Ammebluser... bliver det ud fra fri fantasi - eller har du fundet mønster en?
    Kh Pernille

    SvarSlet
  4. Så sejt! Og fint sæt til den store. jeg er imponeret over at du overhovedet får syet noget... jeg tro karl var 4 måneder før min maskine kom igang...

    SvarSlet
  5. Tak Katrine, hvor er du sød :-)

    Anna: jeg bruger bare alm. vlise og limstift til at holde applikationen på plads mens jeg syr - et tip jeg læste på en anden blog. Selve syningen er en skøn funktion på min Pfaff, hvor stingbredde og længde kan justeres og nålen bliver i stoffet når man skal vende.

    Pernille: jeg har ikke et mønster, så det bliver bare med udgangspunkt i et alm. blusemønster.

    SvarSlet
  6. Super flot kappe! Kan godt forstå, at han er glad for den :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...