20. oktober 2011

"Arbejdsbukser"

Et par simple bukser til Magnus - men drillede alligevel lidt undervejs da jeg fik den fikse idé at sy kantbånd i sidesømmen som en kapsøm ... Ja, idéen er jo egentlig god nok, men jeg er ikke helt tilfreds med resultatet. Jeg skulle have valgt orange eller blåt kantbånd og stikninger i stedet for den kedelige sandfarvede, som iøvrigt ikke passer ordentligt i farven til lommerne ...

Jeg ved heller ikke om det var en god idé at sætte rib i buksebenene og talje-løbegangen er heller ikke helt som jeg ville have den - men det er pga. lommerne, som jeg egentlig ikke er så vild med påsyes lukkede foroven ...

Nå, men ellers er det blevet nogle fine basisbukser i sort babyfløjl med forskellige arbejds-køretøjer og derfor godkendt af drengen, som dog pt. er mere begejstret for Batmansættet.

Der skal imidlertid syes en del flere bukser til børnehavedrengen da næsten alle dem jeg syede i august er ved at være for korte! Det er vist også tid til bukser med fór ...

4 kommentarer:

  1. Uha ja det går hurtigt med at vokse sig ud af bukserne i den alder han har...godt du har en mere til at overtage dem der ikke er slidt helt i stykker...God weekend til jer!

    SvarSlet
  2. Jeg synes at det er nogle vildt fede bukser, og jeg er helt vild med stoffet, på lommerne.
    Kan du huske hvor du har det fra?

    SvarSlet
  3. Jeg synes bukser er fede - er vild med ideen med kantbånd i siderne - det skal jeg prøve...Det der med lommerne løste jeg ved at lave påsat linning med elastik - så bliver toippen af lommerne ligesom "væk" i påsyningen af linningen... Er også på bukse-mission i øjeblikket.

    SvarSlet
  4. Kirsten: ja, det vil være dejligt, hvis noget af storebrors tøj kan arves af lillebror - både af praktiske og nostalgiske grunde :-)

    Josefine: stoffet er fra Stuff&Stof

    Stine: ja, jeg plejer netop at lave påsat linning - det bliver pænere, men giver mange lag stof til nedstikning.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...