26. september 2011

Min septemberbaby!

Selvom det måske var lidt overmodigt - så har jeg hele tiden sagt, at jeg regnede med at føde i slutningen af september trods termin d. 3. oktober. Til gengæld var det lidt i spøg, at jeg til nogle har sagt, at det ville være dejlig praktisk, hvis lillebror ville ud om dagen i en weekend.

Den kvindelige/moderlige intuition er imidlertid fortrinelig hos undertegnede - for søndag morgen havde jeg tegnblødninger og ringede kl. 9 til fødegangen og insisterede på, at jeg meget gerne ville derud - så jeg kunne få mulighed for en lidt mere rolig start på fødslen end sidste gang.

Vi kørte Magnus hen til farmor også til fødegangen, hvor vi var 10.30. Jeg var lidt bekymret for om vi ville blive sendt hjem for at vente på veer, men godt jeg insisterede på at komme derud - for jo, jeg var skam i fødsel! Pga. blødningerne prikkede jordmoderen hul på vandet og omk. kl. 12 begyndte jeg at få veer, som hurtigt blev så kraftige at lillebror blev født efter tre presseveer 12.59! Ingen smertelindring eller bristninger, men lidt tumult og overvældet mor, der pludselig havde en lille velskabt dreng liggende på brystet.

Blot 2660g, men 52 cm lang født 38+6 - 90g mindre, men 4 cm længere end storebror født 39+0.

Magnus synes lillebror er rigtig sød og lillbitte - og vil rigtig gerne røre ved ham, holde ham og hjælpe til, men det er lidt svært at forstå, at han f.eks. ikke kan give ham mad og hvordan lillebror er kommet ud af mors mave, hvilket han lige må vente med at få svar på ...

Og her er han så i "premature-sættet" jeg har syet til ham. Vi har besluttet, at han skal hedde Alfred - opkaldt efter min oldefar.

Nu begynder hverdagen som en familie på fire, hvilket sikkert bliver både helt fantastisk, meget hårdt og utrolig udfordrende for os alle. Vi tager en dag ad gangen og er spændt på at se, hvordan familiens yngste medlem vil udvikle sig :-)



PS - ja, indlægget i går var "planlagt" til udgivelse tilfældigvis samtidig med at jeg lå på fødegangen!

50 kommentarer:

  1. Stort tillykke med lille Alfred. Hvor er han dejlig. :-)

    SvarSlet
  2. Kæmpe stort tillykke med skønne lillebror Alfred. Han er super cute og er vild med navnet. Glæder mig til at følge den lille guldklump.

    SvarSlet
  3. Rigtig mange gange tillykke med ham! Hvor ser han bare fin ud i det lille sæt :)
    Sikke en vild fødsel. Kan sørme godt forstå at du blev overvældet over at det gik så stærkt! Det er jo helt vildt ;)
    Men endnu en gang rigtig mange gange tillykke både med og det fine navn.
    Kh Lis

    SvarSlet
  4. Åh Christine, han er da bare super dejlig, ham din lille Alfred! Dejligt, det hele gik godt - og hvor er han bare fin i tøjet (dejligt med tøj, der passer i størrelsen!)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  5. Tusinde gange tillykke med din lille Alfred!

    SvarSlet
  6. Hvor er han altså bare skøn! Stort, stort tillykke!! (og sikken et fint navn!)

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med det nye familie medlem..!!!

    SvarSlet
  8. Tillykke med lille Alfred...Håber alt går stille og roligt i den kommende tid...

    SvarSlet
  9. Kære Christine,
    Tillykke med jeres fine dreng, dejligt at høre at alt er gået godt. Sikke et skønt navn I har valgt, hvis vores barn nr. 2 var blevet en dreng havde vi også haft en Alfred :)
    Kh Gitte

    SvarSlet
  10. Nej, hvor er han skøn! Tillykke altså! Synes lige det var i går, man så et indlæg af dig med langt hår og smuk mave, og pludselig har du en skøn søn mere i armene :)

    SvarSlet
  11. Nåhhhh.. sød lille dreng. Tillykke :o)

    SvarSlet
  12. tillykke! hvor er han fin og helt ny :)

    SvarSlet
  13. Hvor er han sød ham Alfred ;0) Stort tillykke med ham og så lige på en dejlig lun september søndag ;0)

    SvarSlet
  14. Hvor er han fin og sikke et dejligt navn! Stort tillykke med ham Christine!

    SvarSlet
  15. Hvor er han fin:-) Stort tillykke:-) Smukt navn.

    SvarSlet
  16. Stort tillykke med ham. Jeg kender en rigtig kær, der hedder Alfred, så synes det er et rigtig dejligt navn i har valgt til ham:-)
    Kh. Louise

    SvarSlet
  17. Kæmpe kæmpe stort tillykke med Alfred. Skønt at alt gik godt og hurtigt omend sikkert ikke smertefrit, og ja, det der med livets mirakel, må Magnus lige vente med at få forklaret ;)
    Endnu engang tillykke!
    Kh Line

    SvarSlet
  18. Åhh wow han er nuser, tillykke og velkommen til verden Alfred :o)

    SvarSlet
  19. Sikke et dejligt navn! Tillykke med ham !

    SvarSlet
  20. Stort tillykke, hvor er han fin:-)

    SvarSlet
  21. Hej Christine.
    Stort tillykke med Alfred, og til resten af familien.
    hvor er han bare yndig.

    Knus Lene

    SvarSlet
  22. Et stort tillykke til jer alle sammen, han ser godt nok skøn ud.

    SvarSlet
  23. Tillykke :-)
    Overskudsagtigt at du sidder mandag og blogger efter "lige at have født i går" ;-)

    SvarSlet
  24. Stort tilllykke med den lækre lille dreng. Det er et fint navn, I har fundet.

    SvarSlet
  25. Hvor er han fin og lækker! Et stort tillykke til jer!

    SvarSlet
  26. Stort tillykke med Alfred. Et rigtig fint og stærkt navn.

    HÅber, at I hurtigt finder rytmen som familie på 4.

    SvarSlet
  27. Stort tillykke med lille Alfred, håber du og Alfred har det godt, og sikke dog et dejlig navn. ha en dejlig dag. klem

    SvarSlet
  28. Stort tillykke og sikke et fint navn :-)

    SvarSlet
  29. Åh hvor er han bare super dejlig lækker :) Stort tillykke med den lille gut Alfred. "Mig og Alfred" citat Emil. Fantastisk navn

    SvarSlet
  30. Et stort tillykke med lille Alfred, hvor er han bare fin. Og godt gået med en hurtig og 'nem' fødsel :-)

    SvarSlet
  31. Stort tillykke med søde lille Alfred!
    Dejlig at alt gik godt og at i nu kan hygge jer sammen.
    Nåede du så at blive klippet inden fødselen???

    SvarSlet
  32. Stort tillykke, med jeres dejlige lille Alfred. Kan kun tilslutte mig at september er en fantastisk måned at have fødselsdag i.. min datter blev 1 år d. 20 september og jeg selv 30 år d. 21 september ;0)

    Kh Nanna

    www.troldemutter.blogspot.com

    SvarSlet
  33. Tillykke med Alfred, han ser virkelig fin ud :) Alfred er også et rigtig fint navn, syntes jeg.

    SvarSlet
  34. Kæmpe tillykke!! hvor er han bare fin, den lille Alfred :) skønt navn!!

    SvarSlet
  35. Tillykke med lille Alfred... det er et dejligt navn.. han er vel nok bette.. :-) De er så små på det tidspunkt.. husker det så tydeligt.. knus C

    SvarSlet
  36. Hjertelig tillykke med Alfred. Han ser dejlig ud.

    Kh Mette

    SvarSlet
  37. Stort tillykke med lille Alfred, hvor er han dejlig :)
    KH Micha

    SvarSlet
  38. Stort tillykke med den lille mand. Hvor er han bare dejlig!
    Kh Catrine

    SvarSlet
  39. Hvor er han skøn, stort tillykke :)

    SvarSlet
  40. Tillykke! Fint navn til en lille fin fyr

    SvarSlet
  41. Stort tillykke med den fine dreng :-)

    SvarSlet
  42. Hvor er han fantastisk, stort tillykke.

    SvarSlet
  43. Stort tillykke - hvor er han bare dejlig :o)
    Kh Berit

    SvarSlet
  44. Stort tillykke med den lille ny :)Og sikke en dejlig blog, er gået lidt på opdagelse herinde og jeg glæder mig til at følge dig.

    Kig forbi mig og sig hej og se om det er noget for dig. :)
    http://sukkerknalden.blogspot.com/

    KH. Ivalu

    SvarSlet
  45. Læste dit indlæg på mobilen og glemte helt at få skrevet Tillykke.. Så Tillykke.. Hvor er han da bare dejlig! :D Åh kan slet ikke vente på vores lillebror..

    Håber det hele går godt :)

    SvarSlet
  46. Hjerteligt tillykke med din lille prins!
    Han ser super dejlig ud!

    Smil fra Mia

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...