16. maj 2011

Så er det i morgen ...

... at vi forhåbentlig finder ud af, hvilket køn vi kan forvente af sensommerbebsen. Jeg vil rigtig gerne vide kønnet - både for min egen skyld og vores lille familie, hvor det vil være lettere at tale om babyen til Magnus, hvis vi kan sige lillesøster eller lillebror. Og af praktiske årsager - om vi skal gemme Magnus´ tøj eller komme af med det, så der er plads til pigetøj - og når jeg ved kønnet kan jeg også komme i gang med at sy babyting (hvilket jeg glæder mig til!)

Da Magnus var i maven ville vi også gerne vide kønnet - men det var ikke muligt at se til MS-scanningen, hvilket vi var meget skuffede over. Efterfølgende vænnede vi os til tanken om at blive overrasket på dagen. Jeg kom dog til kontrolscanning senere og dér var der ingen tvivl om kønnet ;-)

Det betyder mere denne gang, at kende kønnet, synes jeg. De første måneder af graviditeten har ikke været så sjove for mit vedkommende med frygtelig kvamle, ekstremt træt og energiforladt - og derefter tiltagende smerter i bækkenet. Jeg har derfor ikke nydt at være gravid og være fyldt med glæde over at vi skal være forældre igen. Jeg er selvfølgelig glad for at være gravid - men forud for denne graviditet, havde jeg glædet mig meget til at blive gravid igen, hvilket endnu ikke fuldt ud har manifesteret sig i mig.

At få kønnet at vide i morgen vil være et vendepunkt for mig og forhåbentlig tænde den berusende lykkefølelse som jeg troede, at jeg ville have med denne graviditet. Derfor vil jeg også blive meget skuffet, hvis vi ikke får kønnet at vide i morgen ...

Ja, jeg ved jo godt - at det vigtigste med MS-scanningen er, at finde ud af om baby har det godt og vosker som h*n skal, men sådan som h*n allerede spjætter og sparker så er jeg ikke bekymret :-)

At være gravid anden gang er i mange henseende anderledes end første gang - for med en meget aktiv søn, der hele tiden udvikler sig og bliver større, men stadig er lille og har brug for sin mor, så er der ikke den samme ubegrænsede tid og overskud til udelukkende at tænke på babyen i maven.

Dét kunne jeg ikke rigtig forudse, da jeg gik og drømte om at blive gravid igen. Jeg tænkte kun på, hvor meget jeg skulle nyde at være gravid igen og glædede mig til at skulle sy babyting - hvilket jeg næsten ikke fik gjort til Magnus, da jeg både arbejdede og skrev speciale indtil tre uger før fødslen.

Det var mange tanker herfra - tak fordi I læste med. Under alle omstændigheder skal I nok få en opdatering i morgen om scanningen :-)

3 kommentarer:

  1. Jeg havde det på NØJAGTIG samme måde, både følelsesmæssigt og fysisk, så jeg glæder mig til at høre om, hvad h*n er for en ;)

    - Sara

    SvarSlet
  2. Håber det kan ses i morgen :) Og sikke en fin mave du har dig :)
    Jeg er selv halvvejs på søndag og skal til scanning på torsdag, hvor jeg også håber vi kan se kønnet.. men vi kunne heller ikke se det ved vores første barn.. men håber vi har held med os denne gang ;)

    Og hvor har du ret i at det ikke er det samme at være gravid her anden gang.. puha. Det er altså lidt hårdt.. Men helt sikkert det værd ;)

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste med disse tanker - synes i det hele taget, at der er meget mere at tænke over her anden gang.

    Men ja - selvfølgelig er det, det hele værd :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...