16. maj 2011

Opbevaring og sortering af stofrester


Jeg har ryddet op på mit store sybord i dag - og det trængte! Jeg har en mani med at gemme alle stofrester - selv de helt små stykker. Ja, jeg har nu lavet en opdeling af mine stofrester i fem forskellige størrelser - samt opdelt i strækstof og faststof. Jeg har længe ville have lidt mere styr på mine stofrester og i dag har jeg så syet disse to kurve - hvor den store er syet af 15x15 + opklippet 7,5x15 firkanter og den lille 10x10 firkanter - alle fundet i "patchworkskuffen". Inderkurven er af prikket voksdug til at stive kurvene af - og der er lavet bisser så kurvene er lidt kantede. Afsluttet med kantbånd. De var sjove og relativt hurtige at lave - og et godt stofrester-projekt.

Også til sorteringen af stofresterne:
De største stofrester er i to store kasser (én til faststof og én til strækstof). Mindre strækstofstykker er i en stor pose og bliver brugt til fyld i mine elefanter m.v. Mindre faststofstykker er sorteret i fire størrelser. Omk. 15cm i den største af de nye stofkurve, omk. 10cm i den lille stofkurv, i den gule kasse er stofstrimler til at lave stofblomster m.v. og i Erik Kold-bøtten er meget små strimler til stofblomsterne. Plastikkurven til højre er ubrugelige stofrester/affald.

Den store udfordring er så at nå at få syet noget af alle de forskellige størrelser stofrester - inden kasser og kurve bliver for fyldte (hvilket kasserne allerede er ...)

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, det kunne være man skulle prøve din vejledning:-)

    SvarSlet
  2. Fede kurve du har syet...gemme alle stofrester...ja det gør jeg også,og det er svært at få dem brugt inden der ryger noget andet oven i kurven!

    SvarSlet
  3. De er superfede. Det ser virkelig godt ud! Og tro mod dig, med masser af turkis

    SvarSlet
  4. Tak Kirsten - ja, næsten alle stofrester kan bruges til ét eller andet, men det er lige med at få det gjort også ... ;-)

    Tak Malene. De er jo syet af mine firkant-rester, hvor der sjovt nok var en del turkis imellem :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...