12. maj 2011

Ny temamåned: Brugt-til-Nyt

Så er det tid til endnu en tema-måned her på bloggen :-) Jeg synes, at det er fantastisk at re-designe og genbruge aflagt tøj til noget nyt og anvendeligt. Fra Brugt til Nyt eller genbrug med stil - her på bloggen i hele juni 2011 :-)
Manden og jeg har netop haft alt ud af vores klædeskabe, der i den grad trængte til oprydning - hvilket har givet skabe, hvor tøjet lægger og hænger pænt - og en stor bunke tøj, der af den ene eller anden grund ikke bliver brugt.

Dén bunke skal forvandles til en masse nyt tøj og ting til både mor, søn og kommende lillebrøster - der skal syes bluser, bukser, kjoler, nederdele, undertøj, babytilbehør, tasker, tørklæder, stofposer og mange andre sjove og spændende projekter :-) Ja, jeg glæder mig til at komme i gang med saksen og skabe noget brugbart ud af noget "ubrugeligt".

At lave "Brugt-til-Nyt"-ting, synes jeg, er både en udfordrende, kreativ og sjov måde at arbejde med tekstiler på - og mulighederne er jo næsten uendelige :-)

Har du lyst til at være med?

Har du tips og idéer til Brugt-til-Nyt-projekter og er du selv i gang med at klippe i aflagt tøj - så er du meget velkommen til at bidrage med indlæg til Tema-måneden. Bare skriv en kommentar her på bloggen eller send en mail til mig med link til dit Brugt-til-Nyt-indlæg på din blog/hjemmeside - så laver jeg nogle tema-updates i løbet af måneden med billeder og link til de forskellige bidrag.

I løbet af tema-måneden vil jeg selv vise nogle af mine mange re-designs og Brugt-til-Nyt-projekter frem, samt lave billedvejledninger og indlæg med links og inspiration til alverdens sy-projekter, der involverer genbrug af aflagt tøj.

10 kommentarer:

  1. Super god idé, jeg er selv lige igang med at forvandle tøj der ikke mere bliver brugt, til små bluser, bukser, spencere og nederdele.
    Noget bliver sat til salg på lørdag hvor min veninde og jeg holder loppe og genbrugsmarked.
    Men der er meget mere stof og andre ting som skal forvandles den næste tid.
    Lægger billeder på min blog af de færdige resultater en af dagen :-)
    God syfornøjelse. Lene

    SvarSlet
  2. Brugt til nyt lyder spændende. Har selv lige syet en covboy nederdel til den yngste datteren. Den ældste var meget "slem" til at få hul på knæene, -især det venstre, så bukserne er blevet til shorts og stykkerne under knæ er sat sammen til en nederdel, med linning at noget blomstret stof.

    SvarSlet
  3. Det lyder som nogle gode projekter - og det vil være skønt med inspiration til pigeting også, det er der jo ellers ikke så meget af her på bloggen :-)

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det spændende. Glæder mig til at følge med i løbet af måneden!

    SvarSlet
  5. Den er jeg med på. Jeg er på højskole for tiden og har et fag, der hedder Fra skrot til slot, hvor vi laver nyt af gammelt :-)
    Den 4. juni har vi genbrugsmarked, hvor vi sælger noget af det vi har lavet.

    SvarSlet
  6. Skønt Britta! Det lyder spændende - glæder mig til at se, hvad du/I får lavet :-)

    SvarSlet
  7. ih altså, det er jo stort set det som min blog handler om, hvor skal jeg starte!?? :) Jeg kommer til at spamme dig med mails haha.. Jeg sender lige nogle links. FED ide!

    SvarSlet
  8. Ih, jeg elsker at genbruge:

    Jeg har bl.a. lavet detektiv kostume ud af en brugt badekåbe:
    http://brombleberries.blogspot.com/2011/01/fastelavn-kommer-lige-pludselig.html

    Pigebluser ud af sengetøj:
    http://brombleberries.blogspot.com/2011/01/sommerminder.html

    http://brombleberries.blogspot.com/2010/11/peter-plys-bluse.html

    Lille kjole om til nederdel til pige der er vokset:
    http://brombleberries.blogspot.com/2010/11/re-styling-af-brnetj.html

    Badekåbe ud af brugte håndklæder:
    http://1.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/THqllg6aBaI/AAAAAAAAA94/GOKmbB2JEJ0/s1600/badekaabe.jpg

    Og min personlige favorit, bluser til drengene, hvor en del af stoffet stammer fra fars aflagte bluser:
    http://brombleberries.blogspot.com/2010/08/sewing-clothes-kids-loves-part-3.html

    http://brombleberries.blogspot.com/2010/08/sewing-clothes-kids-loves-part-2.html

    SvarSlet
  9. Æv, de tidligere kommentarer til dette indlæg er væk - men jeg har dem på mail og er glad for jeres interesse i tema-måneden :-)

    SvarSlet
  10. Det glæder jeg mig til at følge ;O)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...