21. november 2010

Produktiv turkis weekend

Magnus og jeg har været hos mine forældre hele weekenden - hvilket betyder at jeg har haft tid og mulighed for at få syet en masse. Jeg har lige taget nogle billeder med deres kamera, men de er desværre ikke blevet så gode og da de ikke har noget billedredigeringsprogram - må I lige nøjes med ét billede nu også kommer der flere senere :-)
Der er klippet og syet rigtig meget turkis - hvor jeg for engang skyld har syet lidt til mig selv. En lækker hue og luffer i natur-uld med turkis fór og et matchende turkis tubetørklæde. Så nu er Frk. TURKIS klar til vinteren :-)

Også har jeg klippet til en masse (9) børneuldhuer og -vanter i kogt uld i natur, brun og koboltblå, hvoraf der på billedet er en færdigsyet en hue ligesom min, men med en broderet stjerne. Der kommer forskellig farvede stjerner på huerne i samme farve som fóret. 

Så har jeg klippet til 2 turkise strækvikler(slynger) - 5 meter stof!(ikke på billedet) - og to turkise tubetørklæder. Det stribede stof er turkis/hvid rib til børnetøj.

Også har jeg syet elefanter - 2 turkise og 3 lilla, hvoraf én er lavet helt færdig og fyldt med uld-afklipning. Jeg overvejer at sætte prisen alt for højt på denne skønne turkise elefant - for jeg vil faktisk ikke af med den! :-)

Så har jeg købt 8 nøgler turkis uld - da min mor gerne vil strikke en sjælevarmer til mig efter en Erika Knight-opskrift.

Billeder af resten af produktionen kommer senere - når jeg er kommet hjem til min egen computer og Photoshop. Men hvor er det skønt at få lavet en masse på kort tid - især fordi der jo efterhånden ikke er så længe til julemarkedet og selvfølgelig er jeg netop kommet i tanke om en masse ting jeg håber at nå at få lavet inden ... Nu får vi se, hvor meget jeg når, men dejligt at jeg allerede har nået så meget (har flere kasser med færdige ting)

Håber I har haft en dejlig weekend - kedelig grå, men perfekt til indesysler :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor har du da været flittig.

    Åh, julemarked,- det glæder jeg mig til. Meget.

    SvarSlet
  2. For susen hvor er det nogle lækre ting du har lavet :) Jeg er helt vild med elefanterne, har du selv lavet mønstret til dem ?

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...