27. september 2010

Stofrester - strækstoffer!

Efter at have syet fem trøjer i aftes - og egentlig var ved at pakke sammen og burde gå i seng ... så fik jeg den her skøre idé som jeg blev nøden til at afprøve med det samme!

Så alt for sent i nat lavede jeg et "cirkel-tørklæde" af strækstof-rester - i en skør blanding af jersey, viscose og velour! Jeg klippede skæve strimler til en lang række - syede dem sammen og syede den sammensyede stofbane sammen med ét langt bagstykke - og voilá et styk temmelig unikt, men dejlig blødt "cirkel-tørklæde"

Jeg har valgt at holde det i to støvet grøn-turkise + brun velour og bagsiden er hvid med smalle sorte striber.

Det var hurtigt og sjovt at lave - og et godt stofresterprojekt med strækstoffer! Også synes jeg at idéen med "cirkel-tørklæder" er ret genial og vil helt klart have lavet nogle flere.

11 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det flot! Er det sådan et man bare trækker over hovedet så eller hvordan?

    SvarSlet
  2. Tak Malene - ja, det er et stort rør, der kan vikles om halsen to gange. Nemt og flot synes jeg :-)

    SvarSlet
  3. super super flot :) og så lyder det rimelig enkelt :) lige noget for mig :)
    kh

    SvarSlet
  4. Tak Marianne - alt efter valg af materialer/farver kan man jo lave mange forskellige tørklæde-udtryk :-)

    Håber at få tid til at lave en DIY - jeg skal i hvert fald snart lave et mere.

    SvarSlet
  5. Det er flot. Skønne farvetoner. Hvor "lang" har du lavet din cirkel?
    Har du foresten set min fine restenederdel? Jeg er selv ret stolt af den :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det flot, og fede faver, overvejer da lige om jeg skal have mig sådan et.

    SvarSlet
  7. Det er rigtig fint i farverne, og ser godt ud om halsen. Smart ide til at få brugt rester.

    SvarSlet
  8. Skisme da en god ide...jeg har lige strikket et tørklæde i cirkel-princippet. Nu skal stofresterne frem, sådan et tørklæde kunne jeg godt tænke mig at lave... Hold da helt op hvor er du flittig, fem trøjer på en aften + tørklæde!

    SvarSlet
  9. Tak for jeres kommentarer :-)
    Det var lidt et eksperiment med velour´en, men det fungerer fint og er dejlig blødt.

    Find I bare stofresterne frem og lav nogle flotte tørklæder - nu hvor det virkelig er blevet tørklædevejr!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...