22. august 2010

Hjemmelavede A6 notesbøger

Så fandt jeg kameraet! (har været væk i en uge!) Og nu skal I da se, hvad jeg har gået og puslet med:
Et rigtig stofrester-projekt - hvor jeg primært har brugt forskellige slags chambrey og udnyttet de rå kanter - selvfølgelig kombineret med turkise detaljer.

De første tre - fra venstre - er "testere", hvor jeg har eksperimenteret med forskellige indbindingsmetoder. To af dem er med synlige bindinger, men jeg foretrækker at de er skjulte.

Den første jeg lavede var uden lukning, men med kraftigt fór så den er egentlig fin uden.
Så forsøgte jeg med en lang elastik henover hele forstykket, som nogle kalendre har - men valgte knappen med den lille elastik. Lavede også en med turkis satinsnor i stedet for elastik - men tror man bliver træt af det i længden.
De er lavet af A5-ark, der er bukket på midten og lagt sammen med 5 ark - og bøgerne har 50 sider.
Forsiden er lavet af forskellige stofstrimler, der er stukket ned med turkise stikninge. På nogle har jeg også lavet stikninge på tværs, hvilket kan ses på den forreste. På indersiden er forskellige småmønstrede retrostoffer.

De fire til højre - er de endelige versioner, der vil blive sat til salg på Amio, men har endnu ikke fundet ud af, hvad jeg skal have for dem ... Men når de kommer på vil I kunne se detaljebilleder af alle bøgerne.

Skal have lavet nogle flere i andre stofkombinationer - da de fire sidste bøger minder lidt om hinanden, men alle er unika. Jeg synes bare, at de forskellige chambrey-kvaliteter er fine at arbejde med - og ser flot ud til turkis.
Jeg har sat mit label på bagsiden
- først strøget det på stofrest turkis også syet på.
Her kan I se der er brugt 5 slags chambrey - og lidt turkis

De er sjove at lave og tager egentlig ikke så lang tid - og der er rigtig mange designmuligheder. Overvejede også at lave nogle i patchwork, men kan godt lide de skrå strimler.

4 kommentarer:

  1. Hvor er de bare super flotte :)
    Men forstod ikke helt hvordan du har lagt papirene sammen, vil du forklare det lidt nærmere??
    Tror der bliver rift om dem når de kommer på amio :)
    KH Micha

    SvarSlet
  2. Tak Micha :-)
    Jeg vil prøve at lave en DIY i forbindelse med Stofrester-tema-måneden - det er nemmere at forklare når der er billeder til ;-)

    Jeg skal lige finde ud af en pris - så kommer de på Amio!

    SvarSlet
  3. Hvor ser det fedt ud med de rå kanter, det kan jeg rigtig godt lide. Du forstår da virkelig at bruge rester....det kunne jeg godt lære lidt af :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Tak Mette - jeg kan også godt lide de rå kanter og brug af ægkanter, der flosser lidt. De stofstykker, der trevler meget zigzagger jeg.
    Og ja - skønt stofresterprojekt :-) og mange kombinationsmuligheder alt efter stofrester ;-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...