29. juni 2010

Uvenner med Beate ...

Ja - jeg er en lettere neurotisk syerske, der tilbringer så meget tid sammen med min symaskine og overlocker, at jeg har givet dem navne: min Pfaff Performance 2058 hedder Pia og min Bernina 800DL hedder Beate. Vi plejer at have det rigtig godt sammen og har tilbragt mange gode timer sammen

... men her til aften blev Beate og jeg uvenner!

Jeg ville hurtigt sy et par knickers mere til Magnus - og nåede lige at blive færdig da hun begyndte at opføre sig mærkeligt ... Jeg skifter ofte overlocktråd og gør det ved blot at binde trådene sammen - så det er sjældent, at det er nødvendigt at tråde helt om og Beate har kun brokket sig en enkelt gange før.

Og nu vil hun ikke sy ordentligt - der kommer ikke ordentlige løkker og sømmen springer over eller syr slet ikke. Jeg har trådet om utallige gange og prøvet med forskellige tråde, skiftet nåle og prøvet både 3- og 4-trådet, ændret på alle indstillingerne - men intet virker!
ÆV - jeg er næsten grædefærdig, for jeg har klippet en masse, som jeg havde håbet, at få syet i aften og jeg har rigtig meget jeg skal have syet i juli! Suk ... nu får vi begge lov at køle af også håber jeg, at vi hurtigt kan blive gode venner igen ...

3 kommentarer:

  1. Det er bare så frustrerende når det ikke virker!! Håber hun er frisk imorgen. (altså onsdag)!

    De blev ellers fine de nye bukser!

    SvarSlet
  2. Åh, det er ikke sjovt, når tråden og overlockeren ikke er helt dus. Håber, det løser sig.

    SvarSlet
  3. Prøvede lige igen her til morgen - og prøvede manuelt at dreje nålen op og ned og kan se at ca. hver anden-tredje gange fæstnes nåltråden ikke i løkken - så nu ved jeg, hvad problemet er - men kan ikke løse det!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...