15. juni 2010

Brug mere - spild mindre

Jeg har lige opdaget den fantastiske "Brug mere - spild mindre" kampagne (fandt linket hos Kirsten)

Et rigtig godt initiativ til at få folk til at tænke mere over det man køber og smider ud - med mange gode råd til, hvordan man kan mindske affaldsmængden + råd til genbrug af forskellige ting.

Der er også mange forskellige arrangementer - f.eks. den sidste weekend her i juni er der en masse spændende aktiviteter i "friland" (se http://www.friland.org/ ) og d. 20. juni er der Børne-Bazar i Solbjerg med både nyt og brugt tøj.

Jeg er selv i gang med min beskedne indsats for mindre affald - ved at opfordre alle jeg kender til at bruge stofnet i stedet for plastikposer og har jo selv designet et stofnet, der kan foldes så det ikke fylder mere end en lille kuvert og lige til at have med i lommen eller i tasken

Også synes jeg personligt at alle "fra-brugt-til-nyt"-projekter er skønne - og laver også en del selv; især aflagt voksentøj til børnetøj eller brug af boligtekstiler til tøj m.v.

Kig lidt på siden også må vi håbe, at det kan blive endnu et skridt i den rigtige retning :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...