31. maj 2010

Vuggestuestart-pakke

Min venindes dreng startede i vuggestue her i maj - og manglede lidt forskellige ting. Det blev til denne praktiske "vuggestuetaske" - rummelig og vandtæt i tekstilvoksdug med indvendig lomme.

Tasken indeholder:
En solhat og hørbukser, uldbukser og slipovers fra en lækker red/green-trøje, et par skjortbukser til sommer, en lækker applikeret hættetrøje - en løve fordi han er fra august. Alt tøjet har fået et svampelabel.
Det blev til to slipovers - så magnus har også fået en. Og to par skjorteærmebukser - hvor de lyseblå er til Magnus.
Jeg har klippet til to bukser i stålgrå babyfløjl og et par sandfarvede knikers - det ene par fløjlbukser hører også med i vuggestuepakken. Der skulle egentlig have været et par trøjer mere, men i mellemtiden har min veninde fået foræret en masse tøj til sønnen, så de mangler vist ikke et stykke tid.

Tilgengæld skal jeg have syet nogle skjorter til min egen Laban - for drenge skal da gå med skjorter :-)

8 kommentarer:

  1. Hvor er det dog en dejlig gave du giver din veninde - en heldig veninde....nogle rigtig flotte ting, du har syet. Havde ikke set skjorteærmebukserne før- det var vel nok en sjov og fin ide.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dog flot, det du har lavet. Super ide med skjorteærmebukserne.

    SvarSlet
  3. Sikke en god og fremragende idé med sådan nogle skjortebukser:)

    SvarSlet
  4. Det er godt nok nogle lækre ting. Din veninde er meget heldig :-)

    SvarSlet
  5. Super ide med bukserne syet af skjorteærmer! den ide kan jeg godt finde på at bruge inden for nærmeste fremtid!

    SvarSlet
  6. Tusind tak allesammen :-) Hun blev skam også meget glad for det hele.

    Ja, ærmebukser er geniale - fantastisk "fra-brugt-til-nyt" og en temmelig nem måde at sy bukser :-) Skjorteærmebukserne er endvidere rigtig fine med manchetter og knapperne og skønne som sommerbukser.

    SvarSlet
  7. Christine, du er søreme smart! :-D De er super sjove og fine, de der skjortebukser. Laver du ikke en guide? Hehe... ;-)

    SvarSlet
  8. Tak Louise - jo, jeg skal nok lave en vejledning. De er super nemme at sy og skønne sommerbukser :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...