5. maj 2010

Trøjer og ny nederdel

Så er jeg ved at være frisk og endelig kunne komme igang med at prøve nogle af de skønne tutorials jeg har nævnt her. Jeg ville især gerne prøve 90-min-trøjen - for at se om det måske kunne blive den nye smarte måde at sy rib på.

Det er blevet til disse to trøjer til Magnus:
De er ret simple, men har hver fået en lille label-detalje. Jeg er ikke super begrejstret for rib-metoden, men det giver da en sjov effekt og gør ribben mere flad fordi den kun er i to lag = én fold. Jeg er ikke så glad for den åbne manchet-syning i syvejledningen - så jeg har syet ærmeribben på, syet ærmet færdigt også syet fast i hånden.

Manchetterne er lavet til at bukke op, men er lige lange nok synes jeg. Mønsteret er fra Ottobre 1/2009. Den beige trøje er lavet af isoli og den brune er rib.

Også har jeg lavet en cowboynederdel af min venindes aflagte jeans. Hun er noget større end jeg er - og derfor er hendes bukser perfekte til at omsy til en nederdel til mig.

Jeg har brugt de to benstykker - klippet indersømmene op og syet de to ben sammen, hvor sammensyningerne er sidesømme i nederdelen. Buksebenere er vendt om så det er bunden, som er øverst i taljen. Der er klippet en skrå linie fra ca. midten og op til taljen, hvor jeg har sat en smal turkis rib.
Det er lys og blød demin så det er en lækker nederdel at have på. Jeg har klippet buksernes lommer af og tror jeg vil sy en eller måske to lommer på nederdelen.

Et hurtigt og sjovt brugt-til-nyt projekt, som endte ret vellykket :-)

Jeg har også eksperimenteret med en letsyet vendbar halsedisse - som er blevet så fin, at jeg vil lave en syvejledning til den snarest. På disse halvvarme/halvkølige forårsdage, hvor det ikke helt er nødvendigt med hue, men de små pus stadig ikke skal blive kolde om halsen er en halsedisse fantastisk - så jeg skal selv have syet flere :-)

2 kommentarer:

  1. Uha - den syvejledning vil jeg glæde mig til!

    SvarSlet
  2. Jeg skal nok lige få den lavet - jeg skal i hvert fald have lavet flere halsedisser og de er nemme at sy :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...