16. maj 2010

Tid til solhatte

Trods regn og stadig træer uden grønne blade! Så er vi i midten af maj og sommeren om hjørnet - og solhattene skal frem.

Jeg har klippet ud til seks børne-solhatte af noget af mit fine nyindkøbte stof - jeg har brugt to mønstre; det ene er et gratis mønster fra Ottobre - tysk Pdf. Kan laves med øreklapper og bindebånd, hvilket er godt til de helt små så de ikke får træk i ørene - Magnus´ solhatte sidste sommer havde øreklapper, men i år prøver jeg uden og han skal selfølgelig have med blå elefanter.
Det andet mønster er fra Elisabeth Gynthers børnetøjsbog. Begge mønstre er fine på hver deres måde - og begge kan laves som vendbare solhatte. Den blomstrede EG-solhat har fået bindebånd og er derfor ikke lavet som vendbar. Den blomstrede er str. 50 og elefant-hatten er str. 52.

De andre solhatte er til Holm Mølle-markedet og min venindes dreng.

2 kommentarer:

  1. Tak Anja - skulle gerne snart kunne fremvise resten af hattene :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...