24. maj 2010

Solhatte 2009

Liige inden jeg går rigtig i gang med arbejdet så har jeg lavet et lille ensemble over nogle af de solhatte jeg syede sidste sommer til Magnus og veninders drenge:
Jeg startede med at sy to "safari-hatte" i karki med army-kantbånd efter Elisabeth Gynthers solhattemønster. Kantbåndet får skyggen til at bølge i brug og jeg er nu begyndt at lave dem med vendt skygge istedet for, bl.a. den her.

Og ellers er resten syet efter Ottobres gratismønster - som kan syes med og uden øreklapper. Øreklapperne er gode til de helt små - for de danske somrer kan godt være ret luftige.

Jeg syede også en solhat til mig selv - men skal have lavet en med større skygge. Der er også lige bonusbillede af Magnus med kravlebukser matchende til den ternede solhat.

Nederst er to solhatte til min venindes dreng Adam.

I år er der ikke øreklapper på solhattene og de er syet af noget mere spændende og mønstret stof - der vil blive vist flere senere :-)

(hmm - jeg kan se på billederne at jeg sørme havde tid og tålmodighed til at lave temmelig mange nedstikninger rundt i skyggen på alle solhattene sidste år! Det havde jeg da helt glemt, mon jeg skal overveje at gøre det på de nye solhatte ...)

2 kommentarer:

  1. Håber vejret bliver til solhatte i den kommende tid...

    SvarSlet
  2. Ja, det vil da være dejligt :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...