12. maj 2010

Ruffle2

Jeg skulle lige hurtigt prøve at lave et nyt "ruffle scarf" - ud fra en idé om at gøre det mere "luftigt". Jeg har bare revet to strimler chambrey - overlocket kanterne med turkis rullesøm også syet elastik i mellem de to lag stof også var jeg klar til at komme ud ad døren med et nyt tørklæde.

Det tog ingen tid at sy - så skal have lavet flere og eksperimenteret med forskelligt stof og patchwork. Denne gang har jeg strukket elastikken en del mere,

Jeg havde egentlig tænkt, at jeg ville have lavet en løbegang til elastikken, men tror næsten at det er mere bøvlet at sy - men omvendt måske pænere. Det vil dog give en anden slags rynk - og skal vel også afprøves ;-)

9 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god ide, med de der rynkede tørklæder, måske man skulle forsøge sig med sådan et!

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig godt ud Christine :) Glæder mig til at se flere variationer.

    SvarSlet
  3. Syntes du har fået et rigtig flot resultat - og ja det er jo bare at prøve sig frem og se hvad der sker..

    SvarSlet
  4. Sikken et smart tørklæde og rigtig god ide.
    Jeg æææælsker når noget ser ud af mere end den tid det realt tager at lave det!
    Jeg tror også en 2 farvet udgave, som du selv snakker om, vil være flot.

    Stine:)

    SvarSlet
  5. Tak for de fine kommentare :-)

    Jeg har brugt tørklædet meget og er ved at sammensætte stof til nogle flere. Tror jeg vil have nogle med til Holm Mølle-markedet også.

    SvarSlet
  6. Mette- Metski - SB15. maj 2010 kl. 20.04

    Det er rigtig fint, hvilke mål har det?
    Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan du har bundet det?

    SvarSlet
  7. Jeg skal snart have syet nogle flere og skal nok prøve at få taget nogle billeder til en vejledning :-)

    Det her chambrey-tørklæde er 15x145 - hvilket er lidt for kort synes jeg, da det jo bliver en del kortere når elastikken er syet fast. Tørklæder lægger sig fint om halsen og bliver på plads pga. elastikken - men uden at det føles ubehageligt (med mindre man strammer for meget!)

    SvarSlet
  8. Mette- Metski - SB16. maj 2010 kl. 07.24

    Fantastisk tak Christine:-)
    JEg må prøve mig frem, er det bare alt bukseelastik du strækker og syr fast?
    Hvor meget kortere end stoffet skal jeg klippe det?
    Knus Mette

    SvarSlet
  9. Ja - bare alm. bukseelastik, ca. 2/3 halstørklædelængde alt efter hvor meget rynk man vil have, men elastikken bør ikke være overstrukket.

    Jeg bruger en 3-trins zigzag, men alm. zigzagsøm er også fint.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...