19. maj 2010

Produktiv onsdag

Jeg har været meget produktiv i dag, hvor jeg har fået en masse syprojekter færdige - hvilket er skønt! Det er så også nogle forholdsvis nemme syprojekter, som alle var klippede og forberedt til syningen.
Udover et nyt ruffle-tørklæde har jeg syet:
  • stjernetrøje med raglanærmer
  • brune fløjlsbukser med turkise pipingsbånd-lommer
  • stribet velourstjernesæt: hættetrøje + bukser
  • brune velour bukser
  • små bukser af resten af det stribede velour
Billedet er taget her til aften og viser slet ikke farverne ordentligt - men det lille indsatte detaljebillede er taget tidligere og viser både farverne bedre og elefant-label-detaljerne på velourbukserne.

Og lige et ekstra billede af stjerne-sættet:
Stribet velour turkis/brun med brune stjerner og rib. Stjernen sidder bagpå buksen. Både trøjen og bukserne har fået et elefantlabel på.

Og også lige et ekstra billede af stjernetrøjen, hvor det lykkedes mig at fange et billede af Magnus i den første stjernetrøje jeg har syet til ham forleden.

Begge trøjer er mørkeblå - men den ene er syet i en slags kraftig ribjersey og den anden er interlock. Det er svært at se på billedet, men den han har på har en sart turkis stjerne og den anden er mere klar blå.

Mønsteret er fra Ottobre 1/2009 - og er nu mit ynglingsbluse-mønster til Magnus; Den er med raglanærmer og sidder rigtig godt på ham - og er nem at sy. Jeg mangler at overlocke bunden på den nye trøje, men skal lige have skiftet til mørkeblå tråd.

Det er ikke alt tøjet, der er til Magnus - men både han og min venindes jævnaldrende vuggestuedreng mangler tøj, så jeg skal have syet en masse og nu er det jo også sommertøj-tid :-)

3 kommentarer:

  1. Du er da godt nok effektiv når du går i gang...lækre ting du har fået syet. Dejligt billede af din dreng i baljen!

    SvarSlet
  2. Jeg er enig med KirstenK. Du er sørme effektiv, og hvor er det bare nogle fine ting du har syet. Ville ønske jeg havde en maskine der syede pænt nok til tøj... Glæder mig til næste strikkeklub:)

    SvarSlet
  3. Tak Kirsten og Tine

    Når alt er forberedt og klar til at komme igennem maskinerne så handler det bare om at finde et par timer til at sy. Det er skønt at få en masse helt færdigt - men mangler stadig at få syet en masse sommertøj!

    Vi ses i strikkeklubben Tine :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...