15. maj 2010

Masser af hygge og nyt stof

Kristihimmelfartsweekenden nydes i fulde drag - det er nemlig kæresteweekend uden søn, som er sendt på landet hos mine forældre. Nick og jeg har 7 års dag på søndag - men vi kørte Magnus over til mine forældre allerede torsdag. Også har vi ellers nydt tosomheden med film og vin torsdag aften - og fredag har vi været på det store krammermarked her i Århus og spist middag på Herford.

Jeg har også været på en lille tur selv - i Stof og Stil og købt denne store, skønne bunke stof. Halvdelen er nogle fine reststofstykker - også en masse elefantstof og stof til børnetøjs-projekter, bl.a. bukser og solhatte. Jeg har allerede brunt og sort elefantstof - og nu har jeg alle 8 elefantstof-varianter! Jeg har skam en plan med stoffet som jeg gerne inden for de næste uger kan fremvise resultatet af :-)

Det blev en dyr omgang - men det dyre var sy-tilbehøret. Jeg købte nemlig også en hel rulle elastik og 100-synåle, 10x2 seleclips og nogle perlemorsknapper - og "bare" det blev omkring 500!

Men der er mange penge at spare ved nåle- og elastik-storkøbet.

Det er bare dejligt at komme hjem med så mange fine metervare - og en masse syprojekter, der venter!

Det er imidlertid ren stof-luksus - for jeg mangler egentlig ikke stof og har ikke plads til mere ... Meeen jeg skulle jo liiige bruge det og det ... Og i onsdags var jeg et smut i Stof2000, hvor jeg var heldig at få disse reststykker med hjem:

Fordi jeg har et meget stort stoflager, som jeg hele tiden siger til mig selv, at jeg skal sy af først før jeg må købe nyt ... Så forsøger jeg så vidt muligt kun at købe stof til specifikke projekter ELLER hvis jeg er heldig at finde nogle reststykker af stof jeg kan få til -40-50% og dermed få nogle flotte og sjove metervarer billigt - og det er jo altid et skønt supplement til stoflageret ...

Nå, det blev et langt indlæg om stof - men har jo også købt meget! Jeg får nok ikke syet så meget i denne weekend, men har da lidt at vise senere ;-)

2 kommentarer:

  1. Skønne skønne metervarer, og ja for det meste er det tilbehøret der bliver dyrest, men måske er det bare sådan det føles fordi det "kun" er småting!

    SvarSlet
  2. Ja, det er en masse skønt stof - og som sådan synes jeg egentlig ikke at det er dyrt med 2,5kr for en symaskinenål, men 250,- er meget på én gang for en 100-pakke. De enkelte ting man køber er ikke dyrt, men det samlede beløb virker ofte lidt voldsomt ...

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...