22. maj 2010

Hørbukser med pipingslommer

Jeg fandt et reststykke hør i karki - perfekt til sommer drengebukser. Der kunne liiige præcis bliver til to bukser i str. 86 - så det er blevet til et par til Magnus og et til min venindes dreng, Holger.

De er ret simple uden sidensøm - tilgengæld er der lommer i begge sider med sandfarvet pipingsbånd og applikeret M og H på venstre lomme. Der er bred, blød elastik i taljen og elastik i benene.

Det er ikke for at lave tvillingebukser, men når nu der var til to par bukser og begge drenge skal have sommerbukser, så har de nu næsten ens par bukser.

For at makere, hvad der er bag har jeg sat et stjernlabel i Magnus´ og en svamp i Holges - af sammen stof som denne solhat jeg lige har syet til ham:

Den er syet af økologisk bomuld - minimega-svampe fra Stof & Stil. Jeg håber, at han kan lide den og at den ikke er for tøset.

Snart skal jeg i gang med skjorter og knickers til drengene, men det bliver nok lidt begrænset, hvor meget jeg får syet de næste par uger - da jeg har meget at se til på arbejdet.

6 kommentarer:

  1. Hvor er solhatten fin :-)
    Hvordan har du sluttet af rundt i kanten?
    For når jeg syr den til min datter plejer jeg at sy skråbånd rundt om den, men måske det er for tøset hvis den skal være til en dreng?
    Hilsen Mette- metski-SB

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin solhatten...og hvor er det en god ide du syr et bindebånd som kan bindes under hagen i... så hatten bliver på hovedet hvor den hører hjemme....

    SvarSlet
  3. Lækre bukser du har syet - syntes aplikationen med hver af drengenes forbogstaver er lige i øjet:-)

    SvarSlet
  4. Tak skal I have :-)

    Mette: jeg har også syet nogle EG-solhatte med kantbånd, men ja, det får kanten til at bølge "lidt piget".
    Jeg synes, at det er nemmere at sy de to hatte færdige - yderhat og fórhat - også sy dem ret mod ret rundt i skyggen, lave et vendehul og vend - og stik ned.

    En anden mulighed er at sy skyggerne sammen - sy ydreskygge på ydretop og sy fórtop med fórskyggen og lave vendehul. Det er lidt mere bøvlet især fordi der skal stikkes ned så det bliver pænt på begge sider - men tilgengæld fæstnes ydre- og inderhat sammen.

    Gav det mening? :-)

    SvarSlet
  5. Hej Christine
    Jeg ved ikke om du husker mig, men jeg har også en søn der hedder Magnus på næsten samme alder, og var før hen også at finde på sb, du sendte mig bla et blemønster, og jeg dig et bæretørklæde :-) nå men sidder og kigger efter solhat inspiration til minimusen, og faldt så sjovt nok lige over dig og din blog, sikke mange fine ting du får lavet :-) jeg melder mig da straks som fast læser til at følge med fremover
    Knus Heidi

    SvarSlet
  6. Hej Heidi
    Selvfølgelig kan jeg huske dig og posten til Langeland - og DIN søde Magnus :-)

    Hvis jeg lige får tid, skal jeg nok lave en syvejledning - har efterhånden syet mange solhatte både efter Ottobre og EG-mønsteret.

    Dejligt du vil læse med - håber I har det godt på sydhavsøen ;-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...