9. maj 2010

En stædig skomager!

Ja - det er mig! I denne weekend har jeg insisteret på at sy nye hjemmesko til Magnus - og det skulle selvfølgelig være uden noget mønster og manglende færdigheder i at sy sko ... Det begyndte med elefantskoene som egentlig blev fine, men er lidt for store - især er der for meget stof i siderne. Det har jeg så forsøgt at ændre på + ændret hist og her mht. syteknik og detaljer - Men nej, 2. par - og 3. par sko blev desværre heller ikke praktisk anvendelige ... Jeg synes jo ellers at de er blevet fine med mange detaljer - til ingen verdens nytte; for drengen kan ikke passe skoene - eller kan ikke holde dem ordentligt på fødderne.

Men her er de første tre eksempler:
Jeg ville jo gerne have at der skulle være rib i stedet for elastik - men de falder desværre af den aktive Labans fødder. De brune er i fløjl og de lyseblå er lavet af groft vævet gardin, alle har jersey som fór. 

Men jeg gav ikke sådan op - men ændrede taktik. Så nu måtte jeg alligevel finde elastik frem og lave et helt nyt skomønster. Det blev til disse fine sko af mørkeblå cowboystof og chambrey som fór. De sidder perfekt - hvilket betyder at de er for små ...
Også måtte jeg jo i gang med weekendens 5 og sidste par sko! Håber så sandelig at de passer og han kan få dem med i vuggestuen i morgen. De er af fløjl og med brunt + brunt elefantstof som fór. Som ekstra højre/venstre-markering har jeg sat et lille elefant-label.

Så - en masse spildt arbejde og anstrengelser desværre - men nu har jeg da fået en del erfaring med at sy små hjemmesko!

Ellers er weekenden gået med bogstaveligt talt at have "ondt af mig selv" - da jeg er begyndt at tage Sineron, som er et hømopatisk lægemiddel mod kronisk bihulebetændelse og det gør ondt, men det betyder vel at det virker ...

Håber I har haft en dejlig weekend og god mors dag til alle mødrene :-)

4 kommentarer:

  1. Kan godt lide du ikke giver op. Det tror jeg, at jeg ville have gjort..
    Men hvor er de fine.Også de upraktiske som falder af:-)

    SvarSlet
  2. Man må nogen gange prøve mange gange før det lykkes med at få et ordentligt resultat, så anstrengelserne har altså ikke været forgæves håber jeg...Træls med bihulebetændelse, det er ikke nemt at få bugt med, ved jeg af egen erfaring...

    SvarSlet
  3. Mon du er lige så stædig som jeg er ? ;) Fine hjemmesko, måske jeg skulle prøve at kaste mig over det projekt, når Linus skal have nye. Hvad bruger du som sål ? God bedring - bihulebetændelse er sgu noget en hvis herre har skabt...

    SvarSlet
  4. Tak skal I have :-)
    På den ene side synes jeg, at det er irriterende med "spildt arbejde", men det har egentlig været sjovt og meget lærerigt - for man skulle jo gerne lære af sine fejl ;-)

    Jeg bruger ruskin som sål - og jeg endte med at bruge et mønster med udgangspunkt i Elisabeth Gynthers børnesko (mønsteret er brugt til underlag på billederne) - men meget modificerede.

    Og ja, bihulebetændelse er TRÆLS! Og gør ondt :-(

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...