25. maj 2010

Babuskaer og bibbøger

Et af mine småprojekter i denne ellers travle tid for mit vedkommende er disse små babuskaer:
Efter at have lavet de små kokeshi-piger - måtte jeg jo også lave nogle små babuskaer og disse er fra dette stof fra Stof2000, som nærmest er lavet til at klippe ud med tilpas afstand mellem pigerne. (stoffet fåes vist også med større babuskaer). Der er 13 forskellige - og de måler ca. 9 cm.

Der er så kun 12 på billedet her og den røde er uden fyld - for jeg vil have skiftet bagsiden til rød. De lyserøde og pink har lyserød bagside, de grønne, turkise og sorte - de respektive farver på bagsiden. Den nederst række er lukkede - de øverste er stadig åbne.

De er væsentlig nemmere at klippe og sy end kokeshi-pigerne - men tilgengæld er der 13 forskellige! (jeg har lavet tre af hver ...)

Også vil jeg da også lige vise nogle fine bøger og blade jeg har lånt på biblioteket:
To Ottobre-blade - det nyeste 3/2010 og 1/2006(som jeg skal have købt!)
Ulla Welinders fine børnetøjsbog (som jeg ønsker mig) og Rikke Misciattellis super enkle børnetøjsbog med et fint skjorte- og slipovermønster. Og sidst men ikke mindst: fandt jeg Elisabeth Gynthers Nyt Tøj.

Tja, nu skal jeg så bare have bremset jordens rotation - så døgnet får mere end de blot 24 timer, så jeg kan få tid til at sy!

6 kommentarer:

  1. Disse bøger har jeg også lånt på bib og var så heldig at finde "Sådan syr du" af Misciattellis i genbrugen for nylig - KUP! Welinders bog er også skrevet på ønskeseddelen her. Kan man købe de gamle Ottobre-blade et sted?

    SvarSlet
  2. Syr du børnetøj Malene? ;-)

    Jeg har et link nederst i ventre kolonne til Ottobre - her kan man købe bladene enkeltvis. Det kan bedst betale sig at købe et par stykker ad gangen mht. porto - men der er stadig penge at spare for i DK koster de 75,-stk. og på hjemmesiden koster de vist omk. 60,-

    Vær OBS på at mange af mønstrene gentages i forskellige variationer i flere blade.

    SvarSlet
  3. Er med på den der med at standse jordens rotation...kunne også godt bruge lidt flere timer i døgnet! Søde babuskaer!

    SvarSlet
  4. Hejsa!
    Jeg har for nylig opdaget din blog, og jeg er VILD med alle de fine ting du syr! Af samme grund har jeg tildelt dig en award, så kig forbi min blog.

    SvarSlet
  5. Tusind tak Rikke! Er meget beæret :-) Skriver snarest et indlæg om den fine adward

    SvarSlet
  6. Okay. Tak:) Har ikke syet noget børnetøj endnu, men skal til at forsøge mig med noget til en venindes dreng. Det var mest hvis jeg fandt nogen mønstre i et blad, jeg bare MÅTTE have...så var det rart at kende muligheden for at købe et gammelt blad:)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...