4. april 2010

Stofblomster

Jeg skulle egentlig i gang med "projekt-stofrester" - men det går ikke særlig godt, eftersom det er meget små stofrester jeg er startet med ...

Det startede egentlig med hårbøjlerne og stjerne/sløjfe-produktion - og nu er det også blevet til en masse stofblomster. Ikke just projekter, der får stofresterne til at forsvinde, da der er tale om nogle meget små stofstumper!

Her er de 4 færdige hårbøjler - to ensfarvede til pynte-påsætning og to med mønstret stof. Blomsterne er kun sat på med få sting så det er muligt at skifte dem ud efter humør.
Jeg har eksperimenteret med forskellige stofblomster og materialer - samt kombinere blomster og stjerne-sløjfer. Jeg synes, at det er rigtig fint at bruge chambrey, da det trevler på en fin måde.


Problemet er så - at jeg efterhånden har lavet så mange, at jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge dem til - og de er så hyggelige at lave, at jeg nok alligevel laver flere ...

4 kommentarer:

  1. Hej! :D
    Jeg så dine vildt flotte blomster og tænkte at dem må jeg bare prøve at lave ;)
    Har du en opskrift til dem? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne :-) Nej, desværre ingen opskrift - men de er ret nemme at lave: Lang strimmel stof som du snor og laver til en spiral og syr fast på et stykke stof efterhånden som du former "blomsten" :-)

      Slet
    2. Glemte lige at spørge :-)
      Vil du sende nogle billeder af blomsterne i andre farver, til mig? syntes det er lidt svært at se hvordan de er samlet ;-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...