19. april 2010

Sjov taske

Jeg har syet denne taske i dag - en testtaske efter en idé baseret på en taske min faster har fortalt mig om. Hun sagde, at hun havde set en sjov taske, der havde en kort og en lang strop, hvor den lange strop kom ind i den korte og dannede en løkke.

Jeg har ikke selv set tasken, men har ud fra hendes beskrivelse lavet et par test-tasker - en lille og en stor foruden denne med stjerner.
Den er lavet asymetrisk med en bue i den ene side og firkantet bund i den anden side. Der har fór og kantbåndafslutning.

Det er en sjov taske - men måske lidt for sjov. Den er lidt mærkelig at bære og måske har jeg bidraget til dette ved at lave den atypiske bund.

(Og ja; jeg skulle nok have strøget stoffet først ...)

5 kommentarer:

  1. Lukningen ser smart og tyverisikret ud, så måske skulle du arbejde videre med den. På billeder er en i hvert fald smart :)

    SvarSlet
  2. Den ser da smart ud:). Kan man mon lokke ud af dig, hvor stoffet er fra;o)

    Vh. Louise

    SvarSlet
  3. Det er en sjov lukning - men måske også lidt irriterende fordi den er bøvlet at komme i/åbne. Jeg har forsøgt med lommer, men den er svær at placere udvendig.

    Den er skam bare syet af bomuldschambrey og mørkebrun lærred som fór og sandfarvet kantbånd :-)

    SvarSlet
  4. Hej Christine.
    Hvor er det sjovt, jeg har i et par måneder haft et link liggende i favoritter med nøjagtig sådan en taske ;o)
    Du får lige linket,da er der nemlig syet lomme i. http://smilas.blogspot.com/2009/02/knotentasche-anleitung-in-deutsch.html

    Julie

    SvarSlet
  5. Hej Julie

    Tusind tak for link - godt med mange billeder for mit tyske er ikke for godt ;-)

    Smart afslutning af stropperne med fór. Jeg bruger en lidt anden, som jeg lige kan prøve at vise engang - á la stropper på kjoler o.lign.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...