21. marts 2010

Re-design af kjole

Udover alle de andre fine ting vi har fået lavet i vores syhygge-weekend så var et af de mere avancerede projekter, at vi skulle redesigne min venindes kjole.

Øverste højre hjørne er kjolen før - og nedenunder efter:
Kjolen sad for stramt over brystet og i armhulen - hvilket betød at kjolen bare hang i skabet. Vi har sprættet sømmen op i begge sidder og indsat to smalle kiler af noget skønt stof min mor havde liggende. Resultatet er blevet rigtig flot - kjolen er nu brugbar og er blevet helt unik.

På det midterste billede er armen løftet helt op og afslører hele kilen. Det indsatte stof er lidt kraftigere end det tynde kjolestof så den redesignede kjole skal lige vaskes så de indsatte stofstrimler falder mere naturligt ind i kjolens form.

Det var et rigtig sjovt projekt - og vi er begge meget tilfredse med resultatet. 

4 kommentarer:

  1. Hold da op I har været produktive! Skønne ting I har fået syet... Kjolen er super flot – dejligt med redesign. :-)

    Kh. Tine

    SvarSlet
  2. Tak Tine :-)
    Vi er også ganske godt tilfredse med vores indsats. Min veninde er ikke så rutineret syerske så en del af tiden gik med at vise hende, hvordan man syr hipstere.

    SvarSlet
  3. Hvor er det en smart måde at redesigne en lidt for stram kjole. Den er virkelig flot!

    SvarSlet
  4. Tak Irene.
    Min veninde er også meget glad for kjolen nu og jeg synes, at det var sjovt og udfordrende at lave den om :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...