12. marts 2010

Præsentation af vognpark

Jeg er ganske godt tilfreds med min nuværende vognpark bestående af min fantastiske Pfaff Performance 2058 (Pia) og min nyinvesterede overlocker, Bernina 800DL (Beate)
Jeg købte Pia i maj 2009. I 10 år har jeg syet på min Bernette som jeg fik i studentergave, men efterhånden var den temmelig utilfredsstillende at sy på da syprojekterne blev gradvist mere avancerede og ønsket om pænere sømme og flere symuligheder voksede.
Valget faldt på Pfaff´s lækre sycomputer med lækkert display og over 300 søm - så det var noget af en opgradering!

Ihærdigt har jeg bildt mig ind, at jeg ikke behøvede at have en overlocker - især eftersom Pia har adskillige fine overlock-sømme. Men så kom jeg til at låne en Bernina 700 og måtte sande at det er skønt med en overlocker. I slutningen af januar 2010 købte jeg så Beate - som er den større model, 800.

Nu da jeg har prøvet begge synes jeg, at der er en mærkbar kvalitetsforskel - 800´eren er mere stabil og nemmere at indstille - og lidt nemmere at tråde. Jeg er meget glad for Beate - men hvis jeg havde købt en 700, var jeg sikkert også fint tilfreds med den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...