16. marts 2010

Paspoleringsfod til Pfaff

Jeg kan godt lide pipingsbånd - og derfor har jeg købt denne lille trykfod:
Den hedder en paspoleringsfod og har en rille i venstre side til placering og stabílisering af tråden i båndet.



Trykfoden gør det nemmere at lave pipingsbånd selv og er næsten uundværlig til sammensyning med pipingsbånd og efterfølgende nedstikning.

Til min GiveAway-forårstaske har jeg lavet en indvendig lomme med turkis pipingsbånd. 

Jeg har brugt almindeligt bomuldskantbånd og satinbånd (som jeg sjovt nok har i turkis) Satinbånd er rundt og giver nogle fine pipingsbånd.

Selv med paspoleringsfoden er det ikke nemt at lave skarpe rundinger - som her på lommen og jeg kan godt afsløre, at det modsatte hjørne drillede lidt (æv, jeg hader at pille op!)

Foden er fantastisk til når pipingsbåndet skal stikkes ned - og i dette tilfælde fastsyning af lommen. Ulempen er så at rillen er i venstre siden; dvs. at der skal syes imod urets retning - hvor jeg normalt foretrækker at sy den amden vej rundt.

Og her er så et ret dårligt billede af den færdige lomme - efter færdigsyning af tasken og derfor vanskeligt at fotografere den indvendige lomme ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...